سنگ وزین

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

پر مخاطب ها

    ابر برچسب ها

      خبرنامه

      عضویت

      نام کاربري :
      رمز عبور :

      چند مورد اساسی در مورد سنگ های مرمریت

      بهترین نوع سنگ نما چیست؟

      بعد از اینکه مراحل ساخت یک ساختمان به اتمام رسید، نوبت به نمای ظاهری می رسد. همانطور که باید در ساخت قسمت های داخلی خانه دقت لازم را داشت و مصالح مناسب و با دوامی را استفاده کرد، نمای بیرونی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و حتی باید بهترین نوع را نیز به کار برد. زیرا قسمت بیرونی ساختمان بیشتر در معرض شرایط متغیر آب و هوایی قرار می گیرد. سنگ هایی که برای نمای سنگ ساختمان به کار برده می شوند باید بدون ترک و شکستگی باشند و متخلخل هم نباشند. زیرا در صورت وجود کوچکترین ترک، آب و یا مواد دیگر راه نفوذ پیدا می کنند و سنگ طی مرور زمان فرسوده می شود. نوع متخلخل هم به همین خاطر نباید مورد استفاده قرار گیرد. البته در قسمتی که قرار است روی دیوار با استفاده از ملات چسبانده شود باید دارای منافذ مناسبی باشد. بنابراین یک سنگ خوب باید در برابر نفوذ آب، گرد و غبار، سرما و گرما، اشعه UV و همچنین آتش مقاوم باشد و کوچکترین نقصی نیز نداشته باشد.

      برای اینکه تشخیص دهید یک سنگ مرغوب چه نوع سنگی است، یکی از ساده ترین روش ها این است که با یک وسیله فلزی به سنگ ضربه وارد کنید، اگر صدایی مشابه با وارد کردن ضربه به شیشه شنیده شد، سنگ مرغوب است و شکستگی و ترکی در آن وجود ندارد.

      سنگ نما

      آیا نمای سنگ صرفا برای بیرون از ساختمان است؟

      تا به اینجا با سنگ نما تا حدودی آشنا شدیم و دیدیم که چه کاربردهایی دارد. اینکه علاوه بر اینکه ظاهر ساختمان را زیبا نمایش می دهد، به دلیل مقاومتی که دارد قسمت داخلی خانه را نیز از نفوذ برخی از عوامل مخرب بیرونی محافظت می کند. اما سوالی که ممکن است اینجا مطرح شود این است که آیا از سنگ فقط باید در نمای خارجی استفاده کرد؟ باید گفت بنابر طراحی محیط داخلی ساختمان می توان از نمای سنگ داخلی هم استفاده کرد که برای مثال نمونه هایی از آن را برای تزیین قسمتی از خانه که تلویزیون را در آنجا قرار می دهند و یا ایوان خانه می توان دید. این موارد تزئینی محسوب می شوند اما برای آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی هم بعضا دیگر از کاشی کاری های قدیمی استفاده نمی کنند و از سنگ استفاده می نمایند که باید در برابر رطوبت و گرما و نفوذ مواد شیمیایی مقاوم باشند و قابلیت شستشو را نیز داشته باشد.

      آشنایی با انواع سنگ نما

      در ساختمان سازی از سنگ های مختلفی استفاده می شود که هر کدام به دلیل ویژگی هایی که دارند در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا با انواع سنگ ها به طور مختصر آشنا می شویم.

      سنگ تراورتن: یکی از انواع سنگ نماهای مناسب برای نمای داخلی و نمای سنگ خارجی محسوب می شود. از جمله سنگ های سبک محسوب می شود و به دلیل دارا بودن خلل و فرج مناسب به راحتی به دیوار و محل مورد نظر با ملات می چسبد. علاوه بر دیوار به عنوان سنگ فرش هم به کار برده می شود و در برابر نفوذ آب و سرما و گرما و نفوذ اشعه UV مقاوم بوده و تنوع رنگی دارد.

      سنگ مرمریت: از جمله سنگ نماهای شناخته شده می باشد که بیشتر برای سنگ فرش، کف و پله مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به تراورتن چگالتر می باشد و دارای منافذ کمتری است. نوع داخلی و بیرونی این سنگ متفاوت می باشد.

      سنگ گرانیت: از این نوع سنگ نما برای محیط های صنعتی و برای ساختن کف و پیاده رو استفاده می شود. این سنگ مانند تراورتن در برابر سرما و گرما و اشعه UV مقاوم می باشد اما گاهی در برخی از نمونه های آن، وجود کانی آهن باعث می شود در برابر رطوبت اکسید شوند.

      ماسه سنگ: این نوع سنگ نما در برابر یخ زدگی مقاوم است و به دلیل اینکه تخلخل زیادی دارد جذب آب زیادی صورت می گیرد.

      سنگ چینی: این نوع سنگ نما دارای مقاومت بالایی در برابر هوازدگی است و جذب رطوبت اندکی دارد.

      انواع سنگ نما

      خرید سنگ مرمریت

      برای خرید سنگ های مرمریت می توانید ابعاد آنها و نوع آنها را در نظر داشته باشید. هر چه سایز سنگ بزرگتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد شد. برای خرید سنگ های مرمریت می توانید با ما تماس بگیرید. سنگ های مرمریت در ابعاد مختلف تولید می شوند. سنگ های مرمریت به صورت تایلهای 40 در 120 نیز وجود دارند و به صورت طولی در ابعاد 30 و 40 وجود دارد.

      محصولات دیگر سنگ وزین در کرج:

      انواع سنگ مرمریت

      سنگ مرمریت انواع مختلفی دارد و دارای تنوع رنگی بالایی است و به دلیل وجود ناخالصی در آن می باشد. از جمله آنها می توان به مشکی، کرمی، قرمز رنگ، قهوه ای، صورتی، خردلی، سبز و پرتقالی و غیره اشاره نمود. عمده ترین آنها از چین و هندوستان وارد می شود و در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است. از محبوب ترین سنگ های مرمریت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

      • سنگ مرمریت هرسین: سنگ های هرسین جزء مقاوم ترین سنگ ها در برابر آتش و فرسایش هستند. این سنگ ها با تبلور مجدد سنگ آهک به وجود می آید.
      • سنگ خوی: این نوع سنگ ها از نوع سنگ های مرمریت هستند که در داخل کشور و از خوی آذربایجان تهیه می شوند. بسیار مقاوم است و از کیفیت بالایی برخوردار است.
      • سنگ کاشمر: این نوع سنگ هم در داخل کشور تولید می شود و به رنگ سفید روشن است. دارای خطوط مختلف است و مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است.
      • سنگ گلدن بلک: این نوع سنگ ها دارای زمینه مشکی هستند و دارای خطوط و رده های طلایی رنگ است. بسیار شیک است و در مقابل سرما و باران بسیار حساس است.
      • سنگ آباده: سنگ آباده نیز جزء سنگ های محبوب است و در آباده تولید می شود. از ویژگی های این سنگ ها می توان به قیمت کمتر و رنگ شفاف تر اشاره نمود.
      • سنگ های پر طاووسی: سنگ های پر طاووسی از جمله سنگ هایی هستند که به رنگ کرمی هستند و خطوط آن بسیار زیبا و جالب توجه است.
      • سنگ های گلبهار: سنگ های گلبهار با نام ادواری هم شناخته می شوند. دارای پس زمینه کرمی هستند و در آنها خطوط رنگی صورتی دیده می شود. این سنگ ها برای سنگ فرش ها و نمای داخلی ساختمان استفاده می شود.

      انواع سنگ مرمریت

      • سنگ های اربسکاتو: این سنگ ها دارای پس زمینه خاکستری و دانه های سفید رنگ درشت هستند. این سنگ ها از کشور ایتالیا وارد می شوند. کاربرد آن در سنگ فرش ها و دیوار ها می باشد.
      • سنگ امپریال: سنگ امپریال از جمله سنگ های کرمی رنگ است. در برابر فشار مقاوم است. کاربرد آن شامل کف و دیوار ها می باشد.
      • سنگ آوید: این نوع سنگ ها به رنگ خاکستری روشن تا تیره است.
      • سنگ آیس فلاور: سنگ های آیس فلاور از جمله سنگ های مشکی رنگ هستند که با رده ها سفید رنگ، یخی وجود دارد و برای کف و دیوار ها، دکوراسیون داخلی، آشپزخانه و.. مناسب است. قیمت مناسبی دارد.
      • سنگ بجستان: این نوع سنگ ها دارای زمینه صورتی رنگ است و دارای رده های سینوسی و مشکی می باشد و دارای قیمت مناسب است.

      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ مرمریت, قیمت مرمریت, خرید مرمریت, مرمریت چیست, انواع سنگ مرمریت, انواع سنگ مرمریت کف,
      تاريخ : شنبه 19 مهر 1399 ساعت: 17:59
      بازدید : 214

      معرفی چند نکته در مورد سنگ های ترا اونیکس

      سنگ تراورتن

      سنگ تراورتن یکی از سنگ های پرفروش از میان سنگ های رسوبی می باشد که به عنوان نوعی سنگ متخلخل شناخته شده و ظاهری بسیار زیبا دارد. توجه داشته باشید که این سنگ از باقی ماندن رسوبات چشمه آب گرم تهیه شده و شاهد حفره هایی در آن هستیم که این حفره ها به دلیل باقی ماندن گاز ایجاد شده اند. این سنگ را می توانید هم در مدل های روشن و هم در مدل های تیره مشاهده کنید و نمونه روشن آن معمولا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مهمترین ویژگی های تراورتن که آن را با سایر انواع سنگ ها متمایز کرده را می توان عایق بودن آن دانست و به همین دلیل به عنوان عایق مناسب حرارتی و صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است دو نوع سنگ تراورتن مشاهده کرده باشید که هیچ شباهتی از نظر ظاهر نداشته باشند، چرا که می توان این سنگ را به دو شکل بدون موج و موج دار برش داد که هر یک از مدل ها، ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. حفره های موجود در این سنگ مزایای بسیاری به دنبال خواهد داشت و از جمله مهمترین مزیت های آن می توان به مقاوم بودن آن در بربر سقوط اشاره کرد، به گونه ای که ملات و سیمان به داخل حفره ها نفوذ کرده و مقاومت آن را افزایش خواهد داد.

      تراورتن

      خرید سنگ تراورتن

      برای خرید سنگ تراورتن راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت و در حالت کلی این راه ها را می توان به دو نوع حضوری و غیرحضوری دسته بندی نمود. منظور از روش حضوری، مراجعه به مراکزی است که در سطح شهر ها فعالیت می کنند و خرید از این مراکز مشکلاتی نظیر وقت گیر بودن نیز به همراه خواهد داشت و به همین دلیل کمتر مورد توجه قرار گرفته است. روش خرید غیرحضوری را می توان بهترین روش برای خرید انواع سنگ ها دانست چرا که در این صورت می توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و در مدت بسیار کوتاه تری نسبت به خرید سنگ مورد نظر خود اقدام کنید. شرکت ما به منظور جلب رضایت مشتریان، اقدام به فروش انواع اقسام سنگ های مختلف به صورت از تولید به مصرف نموده و می توانید بهترین و باکیفیت ترین سنگ ها را با قیمتی به مراتب مناسب تر از آن خریداری نمایید. پس از خرید نیز، محصول را در کمترین زمان در محل ذکر شده تحویل خواهید گرفت.

      محصولات سنگ وزین در کرج:

      تراورتن برای سنگ نما

      همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد سنگ نما باید ویژگی هایی نیز داشته باشد تا بتوان با خیال راحت از آن استفاده کرد. تراورتن یکی از سنگ های با کیفیت بالا برای نما می باشد. این سنگ را می توانید در انواع اندازه های مختلف نیز مشاهده کنید و به همین دلیل امکان انتخاب این سنگ در انواع اندازه های مد نظر وجود خواهد داشت. داشتن تخلخل در سنگ برای استفاده در نما از جمله ضروریات خواهد بود و سنگ تراورتن یکی از بهترین انتخاب ها برایتان خواهد بود. در برخی نماهای ساختمان شاهد ریزش سنگ ها هستیم اما در صورتی که سنگ تراورتن را برای دیوار های خود استفاده کنید امکان ریزش سنگ را به حداقل خواهید رساند. در انتخاب سنگ نیز باید نهایت دقت را داشته باشید چرا که سنگ های نما به هیچ وجه نباید شکستگی داشته باشند و در صورت شکسته بودن سنگ امکان ریخته شدن آنها وجود خواهد داشت.

      تراورتن مخصوص نما

      نکاتی برای اجرای بهتر سنگ در نما

      • سطح و پشت سنگ پیش از نصب باید کاملا عاری از هر گونه خاک و آلودگی باشد.
      • از دوغاب برای پر کردن فضای پشت سنگ استفاده شود و به هیچ عنوان از نخاله استفاده نشود.
      • سنگ نما را هیچگاه در فصل سرما و زمانی که امکان یخ زدن آب وجود دارد، انجام ندهید.
      • از دوغاب به همراه سیمان زیاد استفاده شود. البته باید دقت کنید که سیمان نباید خشک باشد و پس از خشک شدن، باید دو الی سه روز به این سیمان و دوغاب آب پاشیده شود.

      اگر می خواهید تا سنگ نما شما به بهترین نحو اجرا شود، باید تمامی نکات گفته شده را مو به مو اجرا کنید.

      سنگ ترا اونیکس چیست؟

      سنگ ترا اونیکس یکی از انواع سنگ های ساختمانی بوده که در دسته خاصی از سنگ ها قرار نمی گیرد. معمولا 5 دسته اصلی برای انواع سنگ های ساختمانی در نظر گرفته می شود که شامل سنگ های دسته گرانیت، مرمر، تراورتن، مرمریت و چینی می شود. اما جالب است بدانید که سنگ های ترا اونیکس در هیچ کدام از این دسته ها قرار نداشته و ویژگی هایش مشابه هیچ کدام نمی باشد. این نوع سنگ از ترکیب دو سنگ تراورتن و سنگ اونیکس یا مرمر ساخته می شود. این سنگ از نوع سنگ های رسوبی و متخلل بوده که دارای منشا شیمیایی می باشد. جالب است بدانید که معمولا این نوع سنگ را در ابعاد اسلب و بزرگ برش می دهند. ابعاد بزرگ سنگ های ترا اونیکس زیبایی خاصی داشته و می توان گفت، این نوع سنگ ها در این ابعاد می توانند شاخصه اصلی خود را به چشم بیننده نمایان کنند. خطوط پر رنگ و طرح های منظم و نامنظم در سنگ های ترا اونیکس خود به تنهایی جلوه ای خاص و باورنکردنی را به آن بخشیده و باعث می شود، زیبایی فضا را نیز دو چندان کند.

      سنگ تراانیکس

      کاربردهای سنگ های ترا اونیکس

      از آنجایی که سنگ ترا اونیکس یک سنگ متخلخل و دارای امواج و نقوش زیبا است، در صنعت ساختمان سازی کاربردهای فراوانی دارد. این سنگ زیبایی خاصی را به نمای داخلی و خارجی ساختمان ها می بخشد. نقوش و طرح های نامنظم و پر رنگ در این نوع سنگ باعث شده است که جلوه ای از طبیعت را با خود به همراه داشته باشد. در اکثر ساختمان ها برای طبیعی جلوه دادن فضا از این نوع سنگ ساختمانی استفاده می شود. نکته جالب توجه در مورد این نوع سنگ، عبور نور از آن است. بخش هایی از سنگ می توانند به خوبی نور را از خود عبور دهند. از این رو معمولا در نمای داخلی سعی می شود که از این نوع سنگ استفاده شده و پشت آن نور پردازی انجام شود. این کار زیبایی نما را دو چندان می کند. البته این روش تنها در نمای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. شما همچنین می توانید برای سطوح آشپزخانه و دیوارهای جانبی، پله ها و کف نیز از سنگ تراونیکس استفاده نمایید.


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : انواع سنگ ,مصنوعات سنگی , سنگ گرانیت , سنگ مرمر , سنگ تراورتن ,
      تاريخ : شنبه 19 مهر 1399 ساعت: 17:34
      بازدید : 257

      ويژگي هاي مناسب ترين سنگ براي كف ساختمان

      كاربرد انواع سنگ در ساختمان

      يكي از پركاربرد ترين مصالح ساختماني، سنگ ها هستند كه از گذشته تاكنون مورد استفاده قرار مي گيرند. در زمان هاي گذشته، اغلب مردم به منظور ساخت خانه هاي خود، از سنگ ها استفاده مي كردند، تا جايي كه حتي در آن زمان قيمت سنگ از قيمت فلز بالاتر بوده است. امروزه با پيشرفت تكنولوژي هاي عظيم، اتخراج سنگ از معادن آن، بسيار آسان تر از گذشته انجام مي شود و كاربرد انواع سنگ در ساختمان ها افزايش زيادي پيدا كرده است. انواع سنگ ها داراي ويژگي هاي مخصوص و قابليت هاي منحصر به فردي بوده و با توجه به اين مورد، سنگ ها با ساير مصالح ساختماني قابل مقايسه نيستند. ويژگي هاي منحصر به فرد سنگ ها آنها را از ساير مصالح ساختماني جدا كرده است. دوام بالا، جلاپذيري، مقاومت در برابر ضربه و سايش، قابليت برش خوردن، قابليت صيقل دادن، شستشوي آسان، رنگ ثابت، مقاوت بالا در برابر رطوبت و حرارت، غيرقابل نفوذ بودن، مقاومت و سختي فشار بالا، پايدار بودن در برابر مواد اسيدي و قليايي از ويژگي هاي خاص سنگ ها به شمار مي روند. در صنعت ساختمان سازي از سنگ ها استفاده متعددي مي شود، به عنوان مثال، براي پوشش ديوارهاي داخلي ساختمان، نماكاري ساختمان و همچنين كف ساختمان ها و پله ها مي توان از سنگ ها استفاده كرد. در اين رابطه، انواع مختلفي سنگ وجود دارد كه بسته به خصوصيات منحصر به فرد هركدام از آنها، در كاربردهاي متنوع مورد استفاده قرار مي گيرند.

      سنگ كف چيست؟

      انواع مختلف سنگ ها در بازار موجب شده است كه هر كدام از آنها مصارف گوناگوني داشته باشد زيرا استفاده از آن در طراحي ساختمان به عنوان يكي از مهمترين موارد، غير قابل چشم پوشي مي باشد. در اينجا لازم است بدانيد سنگي كه براي ساختمان سازي مورد استفاده قرار مي گيرد سنگ كف مي باشد. با وجود اينكه در حال حاضر انواع و اقسام مدل هاي سنگ كف در بازار با قيمت هاي متفاوت موجود است شما مي توانيد هر كدام از آنها را متناسب با فضاي ساختمان خود انتخاب كنيد. توجه كنيد امكان تغيير و تعويض كفپوش ساختمان كاري بسيار پر هزينه و وقت گير مي باشد، از اين رو مالك ساختمان لازم است در ابتدا در انتخاب سنگ مناسب براي كف ساختمان دقت زيادي داشته باشد و از راهنمايي هاي يك طراح استفاده نمايد.

      انواع سنگ کف

      راهنماي انتخاب سنگ كف براي ساختمان

      معمولا سنگ يكي از محبوب ترين متريال مورد استفاده در فضاي داخلي و بيروني ساختمان است. سنگ كف ساختمان چنانچه با محيط پيراموني خود هماهنگ باشد؛ فضايي چشم نواز و زيبا را خلق خواهد كرد. به عبارت ديگر استفاده از يك سنگ مناسب در كف پوش ساختمان بسيار در فضاي داخلي و هم در فضاهاي خارجي ساختمان تاثيرگذار است. ما در اين مقاله شما را براي انتخاب يك سنگ كف مناسب براي ساختمان راهنمايي خواهيم كرد؛ با ما تا پايان اين متن همراه باشيد.

      انواع سنگ براي كفپوش ساختمان

      كفپوش ساختمان را مي توان از چوب يا سنگ و ... استفاده كرد. در واقع سنگ به عنوان يكي از پركاربردترين متريال هاي ساختمان سازي بسيار براي ساخت و ساز بخش هاي مختلف ساختمان مناسب است. سنگ هاي تراورتن، مرمريت و گرانيت، چيني، لايم استون، تراانيكس، سند استون، اونيكس از جمله سنگ هاي قابل استفاده در كفپوش ساختمان هستند. در اين قسمت ما شما را با نام و ويژگي 3 نمونه از مهمترين سنگ كف هاي مناسب براي استفاده در كفپوش فضاي داخلي و خارجي ساختمان آشنا خواهيم كرد:

      • سنگ كف تراورتن :

      ويژگي بارز اين نوع سنگ كف خنك بودن آن در هر موقعي از سال است. به عبارت ديگر در فصول گرم سال با تابش آفتاب داغ و تابان تابستان بر روي زمين مي توان پا برهنه و بدون هيچ احساس ناخوشايندي بر روي اين نوع سنگ راه رفت.

      • سنگ كف مرمريت :

      يكي از رايج ترين متريال مورد استفاده در كفپوش فضاهاي داخلي و بسته ساختمان بعد از تراورتن، سنگ مرمريت است. اين سنگ گذشته هاي بسيار دور در ساخت ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و به دليل استحكام كم آن ها در برابر تغييرات آب و هوايي توصيه مي شود كه تحت هيچ شرايطي از اين سنگ در فضاي خارجي ساختمان استفاده نشود. علت اصلي اين مسئله را مي توان به خاصيت شكنندگي و فرسايش سنگ مرمريت در طول زمان نسبت داد.

      • سنگ كف گرانيت :

      از جمله سنگ هاي باشكوه كه به دليل مقاومت و سختي خود در برابر هرگونه تغييرات آب و هوايي، ضربه و ... براي محيط هاي داخلي و خارجي كه رفت و آمد افراد در آنها بسيار زياد؛ مناسب خواهد بود.

      بهترین نوع سنگ کف

      ويژگي هاي مناسب ترين سنگ براي كف ساختمان

      يكي از مهمترين ويژگي هاي سنگ كف مناسب، شيك بودن و مقاوم بودن آن مي باشد. به طوري كه بايد دانيد سنگ هاي كف به عنوان يكي از سنگ هاي ساختماني كه در برابر سايش قرار گرفته لازم است از مقاومت بسيار بالايي برخوردار باشد. همچنين اين سنگ ها بايد در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و علي رغم سازگاري با محيط زيست، آلرژي زا نبوده و تنوع زيادي داشته باشد. توجه داشته باشيد از آنجايي كه سنگ هايي كف معمولا در معرض خيس شدن قرار مي گيرد لازم است اين سنگ ها به صورت بدون لغزندگي بوده و براي اين معمولا سنگ هاي كف را به صورت تيشه اي به جاي صيقلي فرآوري مي كنند.

      سنگ مناسب براي كف فضاي بيروني

      به طور كلي بايد توجه داشته باشيد سنگ هاي كف كه براي فضاي بيروني و داخلي ساختمان استفاده مي شود بايد تفاوت هايي با يكديگر داشته باشد. سنگ كف فضاي بيروني به دليل ارتباط مستقيم كه با طبيعت داشته، بايد عليرغم طراح زيبا از كيفيت خاص و منحصر به فردي نيز برخوردار باشد. در واقع مي توان گفت استفاده از سنگ در كف فضاي بيروني موجب همخواني فضا شده و از اين رو گزينه اي ايده آل به نظر مي رسد و مي توان گفت جلوه اي بسيار زيبا دلپذير در خانه ايجاد خواهد كرد. نكته بسيار مهم كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه سنگ هاي براق و ساييده به دليل سطح لغزنده كه دارند در صورت خيس شدن موجب سر خوردن مي شود پس استفاده از آن در مكان هايي چون سرويس بهداشتي، استخر و آشپزخانه به هيچ عنوان مناسب نمي باشد.

      سنگ کف فضای بیرون

      سایر محصول سنگ وزین در شهر کرج:


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ کف, خرید سنگ کف, سنگ کف سالن, سنگ کف ساختمان, سنگ کف حیاط, سنگ کف خانه,
      تاريخ : دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت: 23:00
      بازدید : 150

      معرفی چند نکته در مورد کاربرد جدیدترین سنگ نما

      جدیدترین نماهای سنگی در ایران

      وجود یک نمای پرطرفدار که آراستگی و چشمنوازی را برای بخش خارجی ساختمان به ارمغان بیاورد، از دغدغههای اصلی مالک یا معمار ساختمان، به شمار میرود. نمای ساختمان، علاوهبر کارکرد بصری و زیباشناختی خود، به منزله یکی از لایههای محافظ ساختمان نیز در نظر گرفته میشود. هارمونی با بافت و منظر شهری، از دیگر ویژگیهای یک نمای پرطرفدار است. نمای سنگی از جمله نمای پر طرفدار امروزی است.

      انواع سنگ برای طراحی و ساخت نمای سنگی

      کیفیت، رنگ و اندازه سنگهای به کار رفته در نمای ساختمان، به همراه مهارت مجری نما، سبب میشوند مه یا نمای سنگی به یک نمای پرطرفدار تبدیل شود و یا برعکس، ساختمان تنها به انباشتهای از سنگ، مبدل شود. برای در اختیار داشتن یک نمای سنگی عالی و یا یک نمای پرطرفدار، میبایست سنگهای به کار رفته در ساخت نمای ساختمان بدون ترک، شیار، شکستگی ورگههای سست، پوسیدگی، خلل و فُرَج باشد. چنین نمای سنگی باید جاذب آب زیاد نبوده و مقاومتی بالا در مقابل عوامل طبیعی، شیمیایی و سایش داشته باشد.

      سنگ نما

      بیشتر سنگهای مورد استفاده در ساخت جدیدترین نماهای سنگی ساختمانها از ویژگیهای زیر نیز برخوردار هستند:

      • عدم تغییر رنگ
      • عدم جذب گرد و غبار
      • مقاوم در برابر رطوبت
      • تنوع در جنس و رنگ
      • قابلیت ترمیم آسان
      • عایق حرارتی بدون نیاز به زیر سازی
      • انعطاف پذیر در اجرا
      • مقاوم در برابر اشعه UV
      • اجرا در کلیه سطوح
      • مقاوم در برابر ضربه و آتش سوزی
      • اجرای سریع و آسان
      • امکان به وجود آوردن شکل های دستی و ماشینی
      • دوام زیاد در صورت انتخاب درست
      • هزینه نگهداری نسبتا کم

      بیشتر خریدارانسنگ نما، تنها به توصیه دیگران و با فاکتور ظاهری خرید میکنند و در نهایت از سنگهای خریداری شده رضایت کامل را ندارند. چنین افرادی در نهایت بهنمای سنگیمورد نظر خود را دست نخواهند یافت. اگر خریداران و یا سازندگان نما، به دنبال یک محصول یکدست و بدون بافت برای نمای سنگی خود هستند، نباید به دنبال خرید سنگ طبیعی بروند. سنگ طبیعی یک بافت و رنگ ذاتی را به نمای سنگی میبخشد. نمای سنگی باید مقاومت بالایی در مقابل گرما و سرما، رطوبت و اشعهفرابنفشنور خورشید را داشته باشند.

      انواع جدیدترین نماهای سنگی

      نمای سنگی با زیبایی و جذابیت خود از جمله نمای پرطرفدار و لوکس در معماری به شمار میرود که با ظاهر پرابهت خود برای سالیان سال ماندگار خواهد بود. با پیشرفت فناوری و توسعه صنایع تولید سنگهای نما، معماران گزینههای بیشتر و متنوعتری را برای خلق و آفرینش نمای سنگی در اختیار دارند.

      نمای سنگی

      سنگ گرانیت و کاربرد آن در نمای ساختمان

      سنگ از متریال های پرکاربرد برای قسمت های مختلف ساختمان است زیرا بسیار سخت و مقاوم بوده و دارای تنوع در نوع، شکل، جنس و اندازه می شود. در نتیجه، می توان از سنگ برای ساخت نمای ساختمان و دکوارتیو استفاده کرد. سنگ ها علاوه بر اینکه در مقاوم سازی ساختمان نقش مهمی دارند، بلکه یکی از پرکاربردترین متریال ها هستند که به منظور زینت بخشیدن به ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

      سنگ ها در حالت کلی، به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که هر کدام از آنها دارای انواع مختلفی می باشند. سنگگرانیتیکی از پرکاربردترین سنگ ها است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

      محصولات سنگ وزین:

      ویژگی ها و مزایای سنگ گرانیت

      تنوع طرح و رنگ: همانطور که گفته شد، سنگ گرانیت دارای تنوع طرح و رنگ بالایی است و حتی انواع بافت مختلفی نیز دارد. در واقع، همین ویژگی سنگ گرانیت است که باعث شده است از ان برای نمای ساختمان استفاده کرد. سنگ گرانیت نیاز به طراحی ندارد و زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. در نتیجه، با این ویژگی می توان از همخوانی هر یک از رنگ های سنگ گرانیت با سایر عناصر موجود در فضا استفاده کرد. دوام و مقاومت بالا: نیازی به تغییر ساختار و رنگ در سنگ گرانیت وجود ندارد . سنگ گرانیت تا حد زیادی دوام و مقاومت دارد و حتی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. در نتیجه، اگر در برابر فشار، سایش و هر گونه تغییرات آب و هوایی قرار بگیرد، دچار آسیب نمی شود. به همین دلیل برای نمای ساختمان مناسب است. قیمت مناسب: با وجود ویژگی های منحصر به فردی که سنگ گرانیت دارد، قیمت آن نسبت به سایر سنگ ها مناسب تر است. هزینه نگهداری از سنگ گرانیت نیز نسبت به سنگ های دیگر پایین تر است. علاوه بر آن، منابع سنگ گرانیت بسیاری در کشور وجود دارد.

      مدل مختلف سنگ گرانیت

      کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان

      ویژگی های سنگ گرانیت از آن یک سنگ پرکاربرد ساخته است به طوری که در اکثر قسمت های ساختمان از این نوع سنگ استفاده می شود.

      بیشترین کاربرد سنگ گرانیت طراحی و ساخت نمای ساختمان است. امروزه از سنگ گرانیت به دلیل تنوع بالا طرح و رنگ، بیشتر از سنگ های دیگر در نمای ساختمان استفاده می شود. استفاده از سنگ گرانیت در نمای ساختمان باعث می شود که ساختمان در برابر هرگونه آسیب مانند باران های اسیدی، طوفان، رعد و برق و هرگونه تغییرات آب و هوایی، مقاوم باشد و به سادگی ضربه نبیند.

      از آنجایی که نمای ساختمان در تمامی شهرهای بزرگ بیشتر در معرض تغییرات آب و هوایی است در نمای ساختمان هایی که در این شهرها ساخته می شوند، از سنگ گرانیت استفاده می شود. علاوه بر آن، به دلیل دوام و عمر بالایی که این سنگ دارد با خیال راحت می توان از آن برای طراحی و ساخت نمای داخلی ساختمان استفاده کرد.

      کاربرد بعدی سنگ گرانیت در ساخت راه پله های ساختمان است. زیرا راه پله ها محل رفت و آمد روزانه هستند و بیشتر در معرض ساییدگی و آلوده شدن قرار می گیرند. در نتیجه، ازگرانیتکه بسیار مقاوم و بادوام است برای ساخت این قسمت از ساختمان استفاده می شود.

      علاوه بر آن، از سنگ گرانیت می توان برای ساخت سنگفرش و کف فضاهای خارجی، بالکن یا قسمتی از حیاط، کف پذیرایی و حمام، دکوراتیو ساختمان و حتی روکابینتی استفاده کرد.

      در ادامه مقاله، مزایا و ویژگی های سنگ گرانیت شرح داده شده اند که با مطالعه آن ها می توانید کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان و به طور کلی کاربرد آن در ساختمان سازی را بهتر درک کنید.

      ویژگی های منحصر به فرد سنگ گرانیت باعث شده است که از این سنگ در قسمت های مختلف ساختمان استفاده شود. می توان گفت که مهم ترین و بیشترین کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان است. زیرا در برابر ویژگی های خاصی که دارد، از قیمت مناسب تری نسبت به سایر سنگ ها برخوردار است. علاوه بر آن، طرح ها و رنگ های متنوعی دارد که هر فردی بسته به سلیقه خو می تواند از سنگ گرانیت برای طراحی و ساخت نمای ساختمان خود استفاده کند.

      نما ساختمان باسنگ گرانیت

      سایر محصولات سنگ زین:


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : انواع سنگ ,مصنوعات سنگی , سنگ گرانیت , سنگ مرمر, سنگ تراورتن ,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:28
      بازدید : 157

      سنگ مرمریت

      انواع سنگ های نمای ساختمان شهری

      افراد زیادی به نمای ساختمان های خود اهمیت زیادی میدهند و دنبال جذاب ترین و خیره کننده ترین، نما برای ساختمان خود میگردند.سنگ نماجزئی از حساس ترین مراحل ساخت و ساز ساختمان محسوب میشود، به دلیل تنوع سنگ ها کار بسیار سختی است. در طراحی سنگ نمای ساختمان شهری، با توجه به سلیقه مخاطب، ممکن است از چند نوع سنگ استفاده شود، در این انتخاب باید دقت فراوان حاصل شود تا هماهنگی سنگ ها در کنار هم سبب شود سنگ نما شیک به چشم بیاید. سنگ هایی که در نمای ساختمان شهری استفاده میشوند و نمای خارجی ساختمان را زیبا میکنند، انواع مختلفی دارد که برای شما آنها را نام میبریم.

      سنگ گرانیتی

      سنگ گرانیتبه داشتن مقاومت بالا معروف است. به قدری استحکام بالایی دارد که میتواند وزن غیر قابل توصیفی را تحمل کند. همچنین این سنگ دربرابر هوازدگی مقاوم است و میتوانید آن را با ساب زدن براق کنید. همین ویژگی ها سبب میشود، سنگ گرانیت، در نماهای ساختمان شهری محبوب به نظر برسد.

      نمای گرانیتی

      سنگ مرمر

      سنگ مرمر به رنگ های گوناگونی موجود دارد و همین امر جزی از خصوصیات بارز آن محسوب می شود. سنگ مرمر قابلیت صیقل پذیری زیادی را دارا است. از زمان های گذشته تا به امروز در نمای ساختمان های شهری کاربرد زیادی داشته است. همچنین این سنگ در برابر نور خورشید، گرما، سرما و باران مقاومت دارد. اگر دنبال سنگی با قیمت مناسب برای نمای ساختمان خود هستید، دور این سنگ را خط بکشید، سنگ مرمر از گران ترین سنگ ها به حساب میاید.

      نمای مرمر

      سنگ تراورتن

      سنگ تراورتنجزئی از سنگ هایی به شمار میرود که در سال های اخیر در نماهای ساختمان ها شهری استفاده آن گسترش یافته است. سنگ تراورتن نمای ساختمان شما را بی نظیر میکند و به چشم افراد دیگر ساختمان شما جذاب و زیبا میاید. سنگ تراورتن هم از لحظ زیبایی و هم قیمت بهترین سنگ، برای نماهای ساختمان شهری محسبوب میشود.

      نمای تراورتن

      سنگ دیوریت

      سنگ دیوریت مقاومت بالایی دارد. همچنین قیمت آن نسبت به سنگ های دیگر مناسب تر است. ولی از نظر زیبایی تعریف چندانی نخواهد داشت. اگر دنبال سنگی با قیمت مناسب برای ساختمان خود هستید این سنگ پیشنهاد میشود اما اگر زیبایی اولویت دارد برای شما هرگز از این سنگ برای نمای ساختمان استفاده نکنید.

      سنگ کوارتزیت

      سنگ کوارتزیت، به دلیل ساختار بلوری شکلی که دارد، سنگی سخت و بادوام محسوب می شود. این نوع سنگ در برابر مواد شیمایی و هرگونه شرایط محیطی از مقاومت بالایی برخوردار است. سنگ کوارتزیت را در سنگ پله و صفحات ضد آب هم مورد استفاده قرار میدهند.

      سنگ مرمریت

      سنگ مرمریتبرعکس سنگ مرمر مقاومت بالایی ندارد و اصلا سنگ مناسبی برای نمای خارجی ساختمان شهری نیست ولی برای نمای داخلی ساختمان انتخاب فوق العاده مناسبی خواهد بود.

      نمای مرمریت

      سنگ گیوتین

      سنگ گیوتین نام دیگر آن سنگ قیچی است. این سنگ نمونه هایی از انواع سنگ دکورتیو محسوب میشود. سنگ گیوتین در طراحی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد.

      سنگ بادبر

      از سنگ بادبر که نام دیگر آن مالون است، در صنعت ساختمان سازی بهره میگیرند. سنگ بادبر در طراحی نمای خارجی ساختمان های شهری، تونل سازی و... کاربرد دارد. این سنگ از زیبایی بی نظری برخوردار است. پیشنهاد میکنیم برای نمای ساختمان خود از این سنگ استفاده کنید.

      سنگ ارزه

      نام دیگر سنگ ارزه، سنگ تیشه است. استفاده از سنگ ارزه در نمای ساختمان ها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها انجام میگیرد. اکثرا از این سنگ در پایین دیوار استفاده می نمایند.

      سنگ سنداستون

      سنگ سنداستون یکی دیگر از سنگ های نمای ساختمان شهری محسوب میشود. این سنگ از استحکام بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است بدانید سنگ سنداستون در مناطق اسیدی مقاومت آن کاهش پیدا میکند. اگر دنبال نمای سنگ مناسب برای ساختمان خود هستید، این سنگ اصلا پیشنهاد نمیشود، بنا به دلیلی که این سنگ جذب آب مناسبی ندارد.

      سنگ چینی

      یکی دیگر از گزینه ها برای استفاده برای نمای ساختمان، سنگ چینی است. سنگ چینی برای نما و فضای خارجی کاملا فنی و مناسب به شمار می رود. سنگ چینی از لحاظ جذب آب، بین دو سنگ گرانیت و تراورتن قرار دارد، یعنی نه به اندازه تراورتن جذب بالایی دارد نه به اندازه گرانیت نچسب است.

      جدیدترین نماهای سنگی در ایران

      وجود یک نمای پرطرفدار که آراستگی و چشمنوازی را برای بخش خارجی ساختمان به ارمغان بیاورد، از دغدغههای اصلی مالک یا معمار ساختمان، به شمار میرود. نمای ساختمان، علاوهبر کارکرد بصری و زیباشناختی خود، به منزله یکی از لایههای محافظ ساختمان نیز در نظر گرفته میشود. هارمونی با بافت و منظر شهری، از دیگر ویژگیهای یک نمای پرطرفدار است.نمای سنگیاز جمله نمای پر طرفدار امروزی است. امروزه، جدیدترین نماهای سنگی، به یک اثر هنری و به تعبیر بهتر به یک تابلوی نقاشی بدل شدهاند. در طراحی و ساخت جدیدترین نماهای سنگی، ذوق، سلیقه و خلاقیت طراح نما و معمار ساختمان، بسیار دخیل و تأثیرگذار هستند. علاوه بر این، مواردی از قبیل: موقعیت جغرافیایی، عوامل جوی و اقلیمی، مواد اولیه در دسترس و بودجه ساختوساز، نیز بر طراحی و انتخاب یک نمای پرطرفدار مؤثر هستند. بیشتر سنگهای مورد استفاده در ساخت جدیدترین نماهای سنگی ساختمانها از ویژگیهای زیر نیز برخوردار هستند:

      • عدم تغییر رنگ
      • عدم جذب گرد و غبار
      • مقاوم در برابر رطوبت
      • تنوع در جنس و رنگ
      • قابلیت ترمیم آسان
      • عایق حرارتی بدون نیاز به زیر سازی
      • انعطاف پذیر در اجرا
      • مقاوم در برابر اشعه UV
      • اجرا در کلیه سطوح
      • مقاوم در برابر ضربه و آتش سوزی
      • اجرای سریع و آسان
      • امکان به وجود آوردن شکل های دستی و ماشینی
      • دوام زیاد در صورت انتخاب درست
      • هزینه نگهداری نسبتا کم

      بیشتر خریدارانسنگ نما، تنها به توصیه دیگران و با فاکتور ظاهری خرید میکنند و در نهایت از سنگهای خریداری شده رضایت کامل را ندارند. چنین افرادی در نهایت به نمای سنگی مورد نظر خود را دست نخواهند یافت. اگر خریداران و یا سازندگان نما، به دنبال یک محصول یکدست و بدون بافت برای نمای سنگی خود هستند، نباید به دنبال خرید سنگ طبیعی بروند. سنگ طبیعی یک بافت و رنگ ذاتی را به نمای سنگی میبخشد. نمای سنگی باید مقاومت بالایی در مقابل گرما و سرما، رطوبت و اشعه فرابنفش نور خورشید را داشته باشند.

      محصولات سنگ وزین:


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ تراورتن, تراورتن نما, خرید تراورتن, قیمت تراورتن, سنگ گرانیت, قیمت سنگ گرانیت, خرید سنگ گرانیت, سنگ اونیکس, خرید سنگ اونیکس, سنگ مرمریت, قیمت مرمریت, خرید مرمریت,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:28
      بازدید : 194

      استفاده از سنگ در قاب کابینت

      ایده های جالب برای دکوراسیون داخلی با سنگ

      داشتن یک دکوراسیون داخلی با سنگ، میتواند زیبایی منزل شما را به اوج برساند. با اندکی خلاقیت و تمرکز و حتی ایده های جدید، قادر خواهید بود، شاهکار منحصر به فردی را خلق کنید. دکوراسیون سنگی به شما حس خانه های روستایی را میبخشد و این حس قابل توصیف نیست. دکوراسیون سنگ، یکی ازقدیمی ترین، متریال در معماری به حساب میاید، اما استفاده کردن آن در مکان های مدرن و جدید هم امکان پذیر است. درادامه میخواهیم چند ایده جالب برای دکوراسیون داخلی خانه با سنگ را برای شما بیان کنیم، تا شما از آن بهره بگیرید و برای دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

      سنگ آنتیک برای دیوار بین کابینت ها

      بین کابینت ها در آشپزخانه دیوار وجود دارد و این دیوار مکان مناسبی برای نصب سنگ آنتیک محسبوب میشود. این سنگ سبب میشود آشپزخانه منزل شما چهره جذاب و متفاوتی به خود بگیرد. استفاده کردن سنگ در آشپزخانه فضای آن را پیش از پیش زیبا تر میکند. همچنین این سنگ از زیبایی بی نظیری برخورداراست.

      دیوار های زیبای آشپزخانه

      صفحات گارد با سنگ مرمر

      یکی دیگر از ایده های جذاب با سنگ برای دکوراسیون داخلی منزل شما، استفاده از سنگمرمر در اتاق نشیمن گاه محسوب میشود. همچنین این صفحات به عنوان گارد جلوی شومینه مورد استفاده هستند. استفاده از این صفحات گارد، زیبایی بی نظیری را به منزل شما میبخشد.

      اتاق ناهار خوری با سنگ مرمر

      یکی از بی نظیرترین ایده برای دکوراسیون داخلی استفاده کردن، میز ناهار خوری با سطح رویی سنگ به حساب میاید. میتوانید حتی ظروفی از جنس سنگ مرمر را با فضای میز ناهارخوری خود ست کنید و به زیبایی آن اضافه نمایید.

      استفاده سنگ مرمر در حمام

      استفاده از سنگ مرمر در حمام، به هر شکل و اندازه، ایده جالبی به نظر میرسد. دوام سنگ های مرمر بسیار بالا است و میتواند سالیان زیادی ظاهر خود را حفظ کند و به همین دلیل تزئین حمام با سنگ مرمر از مد نخواهد افتاد.

      حمام لاکچری

      استفاده از میز ناهار خوری سنگی

      میز ناهارخوری، از دیگر اجزای آشپزخانه در بسیاری از ساختمان ها است. در حال حاضر اکثر افراد میز ناهارخوری را در سالن پذیرایی قرار میدهند، اما در بعضی از ساختمان ها میز ناهارخوری را در آشپزخانه میتوان مشاهده نمود. باید بدانید میز ناهارخوری از جنس سنگ، یکی از اجزای بسیار شیک به حساب می آید. میزهای سنگی با هر ابعاد و رنگ دل بخواه شما وجود دارد و شما می توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خود، مدل و طرح آن را انتخاب کنید. به شما توصیه میکنیم برای تهیه میز آشپزخانه خود ازسنگ مرمریتبهره ببرید، به دلیل این که میز باید قابلیت جابه جا شدن داشته و وزن آن مناسب باشد،سنگ مرمریتنسبت بهسنگ گرانیت، وزن پایینی دارد و میتوانید آن را جابه جا کنید. لازم به ذکر است بگویم، ازسنگ گرانیتهم میتوانید استفاده نمایید، ولی سنگ گرانیت وزن بسیار سنگینی دارد و جابه جایی آن غیرممکن است. استفاده از این ایده جالب آشپزخانه شما را پیش از پیش زیباتر نشان میدهد.

      میز ناهار خوری سنگی

      محصولات سنگ وزین:

      استفاده از سنگ در قاب کابینت

      کابینت ها جزئی از قسمت جدا ناپذیر در آشپزخانه محسوب میشوند. کابینت نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه دارد و اولین چیزی که در آشپزخانه نظر همه را جلب میکند، کابیت است. البته استفاده از سنگ در ساخت دیوار کابینت هزینه زیادی را به همراه دارد، ولی برای شیک تر شدن آشپزخانه بهترین انتخاب به شمار میرود. یکی از سنگ هایی ساختمانی که در ساخت قاب کابینت، مورد استفاده قرار میگیرد، سنگ مرمر نام دارد. برخی از سنگ های مرمر دارای پس زمینه روشن و درخشان هستتند، که باعث انعکاس نور و بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه میشود. یکی از نمونه های جذاب و زیبای سنگ مرمر که برای ایده در آشپزخانه استفاده مورد استفاده قرار میگیرد، سنگ مرمر صورتی است. سنگ مرمر صورتی، یکی از بی نظیرترین سنگ های مرمر به شمار میرود و رنگ روشن و ملیح آن در آشپزخانه، آرامش غیرقابل توصیفی را به وجود میاورد. اگر می خواهید آشپزخانه منحصر به فردی داشته باشید، از این ایده بهره بگیرید.

      سنگ کورین در صفحه کابینت

      کورین یک سنگ مصنوعی به حساب میاید، سنگ کورین، مانند سنگ کوارتز درز و شکافت ندارد و در برابر اسید و سایش از مقاومت بالایی برخورداراست. یک ایده جالب که میتوانید در آشپزخانه خود آن را اجرا کنید، استفاده از سنگ کورین برای صفحه کابینت است. این سنگ از زیبایی بالایی برخودار است و استفاده آن به آشپزخانه شما جذابیت بیشتری میبخشد. ویژگی های سنگ کورین از جمله ضد آب بودن، یک پارچگی، عمر طولانی است که تمام این ها سبب میشود، این سنگ برای کابینت های کلاسیک به کار گرفته شود. اگر دنبال ایده جذاب هستید استفاده از این سنگ را برای روی کابینت خود از دست ندهید.

      استفاده از سنگ در آشپز خانه

      سنگ کورین در سینک ظرفشویی

      یک ایده جالب دیگر برای آشپزخانه شما، استفاده از سنگ کورین در سینک اشپزخانه محسوب میشود. همان طور که گفته شد این سنگ، مقاومت بالایی در برابر جذب آب دارد پس میتوانید با خیال راحت از این سنگ زیبا براب سینک ظرفشویی بهره ببرید و به زیبایی فضای آشپزخانه خود بیافزایید. فقط توجه داشته باشید رنگ سنگ کوین شما، هم خوانی با رنگ کابیت های آشپزخانه شما داشته باشد.

      کانتر آشپزخانه با سنگ گرانیت

      یکی دیگر از اجزای مهم آشپزخانه که میتوان برای آن از سنگ استفاده کرد، کانتر نام دارد. کانتر ها در حال حاضر طرفداران زیادی دارند و در اکثر ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع این قسمت از ساختمان از اهمیت بالایی برخودار بوده و به همین دلیل احتیاج به یک سنگی دارد که مقاومت آن در برابر حرارت، جذب آب، ضربه، آلودگی و... بالا باشد.سنگ گرانیتیکی از مقاوم ترین سنگ های ساختمانی به حساب میاید و در اکثر آشپزخانه ها مورد استفاده قرار میگیرد. سطح این سنگ کاملا صیقلی و شفاف است. همچنین این سنگ به علت تراکم بسیار بالایی که در بافت خود دارد، دربرابر جذب آب دارای مقاومت است. اگر کل دکوراسیون آشپزخانه شما کرم یا سفید است، پیشنهاد میکنیم سنگ کانتر شما مشکی باشد، این ترکیب رنگ بی نظیری به آشپزخانه شما میدهد. توصیه میکنیم حتما از این ایده برای آشپزخانه خود بهره ببرید.


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ مرمریت, قیمت مرمریت, خرید مرمریت, مرمریت چیست, انواع سنگ مرمریت, انواع سنگ مرمریت کف, سنگ مرمر, میز سنگی, فروشگاه آنلاین سنگ وزین, مرکز فروش روشویی سنگی, سنگ گرانیت,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:29
      بازدید : 156

      انواع ستون ها

      کاربرد انواع سنگ در ساختمان سازی

      کف ساختمان و پله ها

      نمونه کاربرد انواع سنگ در ساختمان، استفاده از آنها در کف ساختمان و پله ها است. معمولا، کف ساختمان و پله های آن در معرض ضربه بیشتری قرار دارند و بیشتر از سایر نقاط ساختمان امکان سایش آنها وجود دارد. در نتیجه، سنگ هایی که در این قسمت ها مورد استفاده قرار می گیرند، باید سخت و با دوام بوده و از مقاومت سایشی و ضربه ای بالایی برخوردار باشند.

      شما میتوانید با مراجعه به سایت ما از محصولات سنگی مانندآبنما،روشویی سنگی،گلدان سنگی، شومینه سنگی و.... دیدن فرمایید.

      علاوه بر آن، سنگ هایی که در کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، باید در یک جهت مشخص باشند. از طرفی، سنگ های کف ساختمان و پله ها در معرض آلودگی بیشتری قرار دارند به همین دلیل باید دارای مقداری تخلخل باشند تا در اثر شستشو و یا ریخت مواد اسیدی و قلیایی روی انها، دچار آسیب نشوند. سنگ های کوارتزیت و گنایس تمامی این قابلیت ها را دارا هستند و در این صورت، می توانند در کف ساختمان و پله ها مورد استفاده قرار بگیرند.

      پوشش دیوارهای داخلی ساختمان ها

      یکی دیگر از کاربرد انواع سنگ در ساختمان، استفاده از آنها در پوشش دیوارهای داخلی است. استفاده از سنگ ها به منظور پوشش داخلی ساختمان علاوه بر اینکه منجر به ایجاد ظاهری شیک و زیبا می شود، همچنین باعث خنک شدن ساختمان می گردد. در اغلب موارد، افراد به منظور پوشش دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی از سنگ ها استفاده می کنند. علاوه بر آن، در اکثر ساختمان ها اداری، فروشگاه ها و همچنین برخی از سالن های غذا خوری از سنگ ها استفاده می شود.

      سنگ نما

      سنگ هایی که برای پوشش دیوارهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند باید ظاهری شیک و زیبا داشته باشند و سطح آنها جلاخورده باشد. علاوه بر آن، باید مقداری تخلخل داشته باشند تا در برابر مواد شوینده آسیب نبینند.سنگ های مرمر، مرمریت و همچنین سنگ های مرمریت دهبید این خاصیت ها را دارند و می توانند به منظور پوشش دیوارهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند.

      نمای ساختمان ها

      در اغلب موارد، از سنگ های بادوام و مقاوم به منظور نماکاری ساختمان ها استفاده می شود تا دربرابر عوامل مختلف محیطی دچار آسیب نشوند. در این رابطه، شرایط متنوعی مانند، تابش نور خورشید، یخبندان، آلودگی هوا و گرد و غبار و یا حتی باران های اسیدی می تواند روی مقاومت سنگنما ساختمان تاثیرگزار باشند.در واقع، بر اساس شرایط آب و هوایی منطقه، سنگ های مختلفی برای نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان مثال، سنگ هایی که دارای مقدار کمی تخلخل هستند برای مناطق دارای آب و هوای سرد مناسب می باشند زیرا وزش باد و یا یخبندان روی مقاوت این سنگ ها تاثیر نمی گذارد.

      نمای ستون سنگی

      دیوارهای حائل ساختمان و شالوده ها

      در اغلب موارد، از سنگ هایی که به صورت نامنظم چیده می شوند، برای دیوارهای حائل و شالوده ساختمان ها استفاده می شود. در این صورت، سنگ های متخلخل و سنگ هایی که لایه بندی دارند، برای استفاده در ساخت دیوار و شالوده ساختمان مناسب نیستند.اما در برابر، برای ساخت این قسمت های ساختمان از سنگ هایی که سخت هستند و دارای مقاومت فشاری بالا می باشند، استفاده می شود. ماسه سنگ ها و سنگ های آهکی این قابلیت ها را دارا هستند و معمولا این نوع سنگ ها برای ساخت دیوار و شالوده ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این موارد، در گذشته به منظور دکوراتیو کردن ساختمان و همچنین پوشش پشت بام نیز از سنگ ها استفاده می کردند. اما امروزه این موارد کمتر در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و این موارد استفاده کاربرد زیادی ندارند.

      طرح های معماری ستون ها

      ستون، یکی از مهم ترین قسمت های هر ساختمانی به حساب می آید. طرح های معماری ستون ها بر اساس معماری هر بنا، متفاوت است. در این مطلب می خواهیم به معرفی انواع طرح های معماری ستون ها بپردازیم. سپس در مورد تفاوت آن ها با یکدیگر صحبت می کنیم. اگر به معماری علاقه دارید، خواندن این مقاله برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

      انواع ستون ها

      بگذارید پیش از هر چیزی، انواع مختلف ستون ها را معرفی کنیم. سپس به بررسی هر یک از آن ها به صورت جداگانه می پردازیم.

      • ستون یونیک
      • ستون توسکانی
      • ستون کرونتین
      • ستون GFRC
      • ستون طنابی

      ستون های GFRC

      ستون های بتنی فایبرگلاس شیشه ای که به اختصار به GFRC شناخته می شوند، جزء سبک ترین ستون ها هستند.با وجود اینکه از بتن برای ساخت آن ها استفاده می گردد اما به دلیل سبک بودن نوع بتن، وزن ستون ها، سنگین نمی شود. دلیل دیگر سبک بودن ستون های GFRC، توخالی بودن آن ها است.وزن سبک ستون های فایبرگلاس، آن ها را به بهترین گزینه برای نصب در ارتفاع، تبدیل کرده است. از سویی دیگر، می توان آن ها را به هر رنگی در آورد.دلیل این امر، به جنس ستون فایبرگلاس بر می گردد. ستون هایی که تا اینجا نام بردیم، همگی از جنس سنگ هستند. همانطور که خود تان می دانید، رنگ آمیزی سنگ، تاثیر منفی روی زیبایی آن می گذارد.ناگفته نماد که برای رنگ کردن ستون های فایبرگلاس شیشه ای، باید از رنگ مناسب این کار، استفاده کرد. طرح های معماری ستون های فایبرگلاس، آنها را به جدید ترین ستون ها با وزن پایین و استحکام بالا، تبدیل کرده است.

      ستون سنگی

      ستون های طنابی شکل

      ستون های طنابی شکل، یکی از جذاب ترین راه های زیبا تر کردن نمای ساختمان هستند. بر خلاف تمام ستون هایی که تا اینجا بررسی کردیم، ستون های طنابی، بیشتر برای نما به کار می روند و نه برای استحکام.بنابراین، دور از انتظار نیست اگر بگوییم که ساخت آن ها با استفاده از قالب های سفارشی انجام می گردد. یکی از گزینه های رایج برای این ستون، قرار دادن و نصب آن در کنار پنجره است.این ستون ها، به نوعی طراحی تزئین شده از طناب مارپیچ هستند. ناگفته نماند که در طرح های معماری ستون های طنابی شکل، دقت بسیار زیادی صرف می شود.

      در نهایت

      می توانید بر اساس سلیقه و فارق از نوع ساختمان و کاربری آن، از طرح های معماری ستون های مختلف استفاده کنید. تنها نکته ای که نباید فراموش کنید، محل نصب ستون ها است. انتخاب محل مناسب برای نصب ستون ها، در کنار زیبایی بخشی آن، به سبُک شدن ساختمان نیز کمک می کند. امیدوار هستیم که این مطلب برای شما مفید باشد.

      سایر محصولات سنگ وزین


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : انواع سنگ دیوار, قیمت سنگ دیوار, سنگ دیوار چیست, خرید سنگ نما, قیمت سنگ نما,سنگ کف, سنگ کف سالن, خرید سنگ کف,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:30
      بازدید : 193

      معرفی چند نکته در مورد آبنما سنگی

      کاربرد سنگ در ساختمان سازی

      پرکاربردترین مصالح ساختمانی

      یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی را می توان سنگ ها دانست و سنگ ها ا می توانید در انواع اقسام مدل های مختلف مشاهده نمایید. سنگ ها را طی مراحل مختلفی صیقل داده و به سنگ های مصرفی و طرح های مختلف درمی آورند. توجه داشته باشید که سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند و هر یک از این معادن سنگ های مختلفی از نظر ویژگی های ظاهری و همچنین مقاومت خواهند داشت و به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما پس از اخذ اطلاعات کامل اقدام به خرید سنگ نمایید. سنگ ها را می توان در مراکز مختلفی استفاده نمود و البته ویژگی های سنگ در محل استفاده از آن دخیل خواهد بود و ابتدا باید بدانید که کدام سنگ برای مصرف در کدام بخش مناسب خواهد بود. برای مثال سنگ تراورتن به دلیل تخلخل زیاد و وزن پایین مناسب برای سنگ نما خواهد بود و برعکس سنگ گرانیت به دلیل مقاومت بسیار بالا و زیبایی خاصی که دارد مناسب برای سطوحی خواهد بود که استفاده فراوانی دارد و می توانید از آن به عنوان سنگ کف، سنگ پله و... استفاده نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

      سنگ ساختمانی

      آبنما یکی از زیبایی های طبیعی

      یکی از بهترین و پرطرفدارترین سازه هایی که در منازل و بخش های مختلف از آن استفاده می شود را می توان آبنما دانست. آبنما ها در انواع مختلفی ارائه شده اند و می توانید متناسب با سلیقه خود نسبت به خرید آن اقدام نمایید. آبنما ها را می توانید به صورت پیش ساخته و یا سفارشی خریداری نمایید و البته این سازه به دلیل محبوبیت بسیاری که در میان مردم پیدا کرده است می توانید آن را در انواع مختلف پیش ساخته مشاهده کنید. آبنما را می توانید با استفاده از سنگ های کاملا معمولی نیز طراحی نمایید و البته طرح آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود و باید ابتدا به فکر یک محل مناسب برای احداث آبنما باشید. آبنما را می توانید در اندازه مورد نظر خود بسازید و در انتخاب اندازه آبنما باید به اندازه فضا توجه ویژه ای داشته باشید. آبنما سنگی را می توان از سنگ های مختلفی تهیه نمود اما طبیعتا شما نیز به دنبال سنگ هایی هستید که زیبایی بیشتری داشته باشند چرا که طبیعتا هدف ساخت آبنما زیبایی محیط می باشد.

      سایر محصولات سنگ وزین ساعت دیواری سنگی، میز سنگی، معرق سنگی، بابیکیو سنگیو ......

      قیمت آبنما سنگی

      یکی از مهمترین مواردی که حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید را می توان قیمت دانست. آبنما سنگی با سنگ های مختلفی ساخته می شود و به همین دلیل اصلی ترین مورد تاثیرگذار بر میزان قیمت آن را می توان نوع سنگ بکار رفته در آن دانست. البته شرکت های مختلف قیمت متفاوتی برای آبنما ها در نظر گرفته اند و باید حتما تمامی توجه خود را به انتخاب آبنما با کیفیت بدهید تا در نهایت بتوانید سازه ای زیبا تهیه کنید. یکی دیگر از تاثیرگذارترین موارد بر روی قیمت آبنما سنگی را می توان میزان کاری دانست که بر روی این سازه انجام شده است. برخی آبنما ها از سنگ های معمولی ساخته می شوند اما برای برخی از انواع آبنما ها بر روی سنگ تراشکاری های مختلفی انجام می شود که باعث زیبایی هرچه تمام تر سازه خواهد شد. توصیه می کنیم که آبنما سنگی را در ابعاد بزرگتری خریداری نمایید چرا که در این صورت می توانید یک آبشار مصنوعی در منزل خود داشته و نهایت لذت را از آن ببرید. البته با افزایش میزان اندازه آبنما قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

      سنگ ساختمانی

      سنگ دیوار

      سنگ دیوار به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع سنگ ها به شمار می رود و می توایند از سنگ های مختلفی در این بخش استفاده نمایید. دیوار هایی که با سنگ ساخته می شوند مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت و به همین دلیل بسیاری ترجیح می دهند که به استفاده از سنگ دیوار های مستحکم خود را بسازند. توجه داشته باشید که سنگ های دیوار به دلیل داشتن شکل های مختلف و با استفاده از ملات بر روی هم چیده شده و دیواری کاملا مستحکم پدید خواهند آورد و از این رو توانسته اند محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کنند. این دیوارها را می توانید در بخش های مختلف احداث نمایید و علاوه بر استحکام بالا زیبایی آن نیز سبب جلب توجه خواهد شد. معمولا در باغات بیشتر شاهد این نوع دیوار ها هستیم چرا که در این مراکز بته دلیل رطوبت بالا در سطوح پایینی دیوار امکان خرابی در صورت استفاده از آجر بسیار بالا می باشد اما چنانچه از سنگ دیوار برای احداث دیوار استفاده کرده باشید به مدت طولانی می توانید از آن استفاده نمایید. رطوبت به هیچ وجه نخواهد توانست به این نوع دیوار ها آسیبی وارد سازد.

      قیمت سنگ دیوار

      سنگ ها بر حسب میزان کاری که روی آنها انجام می شود قیمت متفاوتی خواهند داشت و به همین دلیل معمولا سنگ هایی قیمت بالایی خواهند داشت که کار بیشتری بر روی آنها انجام شده باشد. سنگ های دیوار به دلیل اینکه مراحل صیقل کاری بر روی آنها انجام نمی شود قیمت ارزان تری نسبت به سنگ نما و... خواهند داشت و همگان امکان خرید آنها را خواهند داشت. البته سنگ های دیوار به گونه ای چیده می شوند که سطحی کامکلا صاف پدید آورند و به همین دلیل توصیه می کنیم که در خرید این نوع سنگ ها نیز دقت داشته باشید. سنگ های دیوار را می توانید در انواع مختلفی مشاهده نمایید و البته سنگ های مورد استفاده در بخش های مختلف جنس های متفاوتی نیز خواهند داشت و می توانید متناسب با نوع مصرف خود نسبت به خرید سنگ اقدام نمایید. شرکت ما به منظور جلب رضایت مشتریان اقدام به ارائه بهترین نوع سنگ ها با قیمت ارزان نموده است و می توانید بهترین ها را با قیمتی ارزان و به صورت مستقیم از این شرکت خریداری کرده و سنگ خریداری شده خود را در محل تعیین شده در هر نقطه کشور تحویل بگیرید.

      سنگ آبنما

      محصولات دبگر فروشگاه آنلاین سنگ وزین:


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : قیمت سنگ اسلب, انواع سنگ اسلب, خرید سنگ اسلب, کابرد سنگ اسلب, سنگ اسلب مرمر, نصب سنگ السب, سنگ تراورتن, سنگ مرمریت, سنگ گرانیت,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:31
      بازدید : 164

      معرفی چند نکته در مورد صراحی سنگی

      معرفی سنگ سازه های پیش ساخته شده

      صراحی سنگی

      نرده سنگی یکی از پرکاربردترین اقلام در ساختمان سازی می باشد و امروزه به دلیل اینکه اغلب خانه ها به صورت آپارتمان ساخته می شوند نیاز به صراحی افزایش پیدا کرده است. صراحی ها را می توانید در انواع جنس های مختلف مشاهده و خریداری نمایید که البته هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. صراحی سنگی به عنوان یکی از بهترین انواع صراحی ها شناخته می شود که می توانید از آن در بخش های مختلف ساختمان استفاده نمایید. اصلی ترین کاربرد صراحی ها را می توان به عنوان نرده دانست و آنها را در فاصله های مختلف کنار هم قرار می دهند و به وسیله سنگ های متری به یکدیگر متصل می کنند تا هم مقاومت بیشتری داشته و هم بتوان از آن به عنوان دستگیره استفاده نمود. البته صراحی ها را برای تراس ساختمان نیز مورد استفاده قرار می دهند. به گونه ای که آن را جلوی تراس به منظور یک محافظ استفاده می کنند و می تواند به عنوان یک روش مناسب برای پیشگیری از هر نوع خطر باشد و از جنبه دیگر سبب زیبایی ساختمان خواهد شد.

      صراحی سنگی

      محصولات جالب دیگر سنگی مانند گلدان سنگی، تابلو سنگی، ساعت دیواری سنگی، باربیکیو سنگی و ... را میتوانید در سایت ما مشاهده کنید.

      انواع صراحی سنگی

      صراحی های سنگی را می توان از جنبه های مختلفی به انواع متفاوت دسته بندی نمود. یکی از مهمترین تمایزات صراحی ها را می توان به اندازه آن نسبت داد به گونه ای که می توانید آنها را در انواع اندازه های مختلف خریداری نمایید. البته نوع سنگ بکار رفته در صراحی نیز می تواند یکی از دیگر دلایل تمایز این سازه ها باشد. صراحی سنگی با استفاده از سنگ های مختلف ساخته می شوند و بهترین صراحی را می توان صراحی دانست که از سنگ مقاوم و مرغوب ساخته شده است. متاسفانه به دلیل ساده بودن روش های کنده کاری بر روی سنگ های نرم تر، شاهد ارائه صراحی هایی با سنگ های تراورتن و یا سایر سنگ های متخلخل هستیم که طبیعتا این صراحی ها مقاومت پایین تری نسبت به سنگ های سخت تر خواهند داشت. در هنگام خرید صراحی باید دقت کنید که به هیچ وجه بر روی آن ترک وجود نداشته باشد چرا که ترک های موجود بر روی صراحی ممکن است سبب شکستن آن شود. صراحی های ضخیم و گرد همیشه مقاومت بیشتری نسبت به صراحی های مربع شکل خواهند داشت و البته زیبایی آنها نیز بیشتر به چشم خواهد آمد.

      آبنما یکی از زیبایی های طبیعی

      یکی از بهترین و پرطرفدارترین سازه هایی که در منازل و بخش های مختلف از آن استفاده می شود را می توان آبنما دانست. آبنما ها در انواع مختلفی ارائه شده اند و می توانید متناسب با سلیقه خود نسبت به خرید آن اقدام نمایید. آبنما ها را می توانید به صورت پیش ساخته و یا سفارشی خریداری نمایید و البته این سازه به دلیل محبوبیت بسیاری که در میان مردم پیدا کرده است می توانید آن را در انواع مختلف پیش ساخته مشاهده کنید. آبنما را می توانید با استفاده از سنگ های کاملا معمولی نیز طراحی نمایید و البته طرح آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود و باید ابتدا به فکر یک محل مناسب برای احداث آبنما باشید. آبنما را می توانید در اندازه مورد نظر خود بسازید و در انتخاب اندازه آبنما باید به اندازه فضا توجه ویژه ای داشته باشید. آبنما سنگی را می توان از سنگ های مختلفی تهیه نمود اما طبیعتا شما نیز به دنبال سنگ هایی هستید که زیبایی بیشتری داشته باشند چرا که طبیعتا هدف ساخت آبنما زیبایی محیط می باشد.

      آبنمای سنگی

      سنگ اسلب

      اسلب یکی دیگر از سنگ های محبوب می باشد. اصلی ترین تمایز سنگ اسلب با سایر انواع سنگ ها را می توان بزرگ بودن اندازه آن دانست به گونه ای که می توانید آن را در ابعاد بسیار بزرگ مشاهده نمایید. سنگ اسلب معمولا در اندازه 2 در 3 برش داده می شود و می توانید به صورت سفارشی نیز نسبت به خرید این سنگ اقدام نمایید. سنگ اسلب به بهترین شکل ممکن صیقل داده شده و به مانند کتیبه ای می توانید از آن بر روی دیوار استفاده نمایید. سنگ های اسلب را می توانید در انواع جنس های مختلف مشاهده نمایید اما معمولا از سنگ هایی استفاده می شود که طرح زیبایی داشته باشند.

      انواع سنگ اسلب

      خرید محصولات سنگی

      برای خرید محصولات سنگی راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت و البته بهترین روش خرید را می توان مراجعه به وب سایت های اینترنتی معتبر دانست چرا که در این صورت می توانید بهترین محصول را با قیمتی ارزان خریداری نمایید. یکی از مراکز معتبر در این زمینه را می توان وب سایت سنگ وزین دانست. مسئولین این شرکت به منظور جلب رضایت مشتریان اقدام به ارائه بهترین سنگ ها در انواع اقسام مدل های مختلف نموده اند و همگان می توانند از هر نقطه کشور نسبت به خرید سنگ اقدام نمایید. ویژگی های هر یک از سنگ ها نیز قابل بررسی بوده و به همین دلیل خواهید توانست پس از اطمینان کامل بهترین مورد را برای خرید انتخاب نمایید. پس از خرید می توانید محصول را در کمترین زمان ممکن جلوی درب منزل خود تحویل بگیرید. البته باید در هنگام خرید به درجه بندی سنگ نیز دقت داشته باشید.

      مرمریت

      مرمریت به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع سنگ های ساختمانی به شمار می رود و از این سنگ می توانید در بخش های مختلفی استفاده نمایید. مرمریت علاوه بر اینکه دارای مقاومت بالایی می باشد زیبایی چشمگیری داشته و سبب جلب توجه خواهد شد. این سنگ را می توانید در انواع رنگ ها و طرح های مختلف مشاهده نمایید و به همین دلیل امکان استفاده از آن در بخش های مختلف ساختمان وجود خواهد داشت. لازم است بدانید که به دلیل مقاومت بالای این سنگ از آن در تهیه صراحی ها استفاده می شود و می توانید بهترین و زیباترین صراحی های ساخته شده با سنگ مرمریت را خریداری نمایید. علاوه بر این مورد سنگ های مرمریت به عنوان سنگ نما نیز استفاده می شوند و یکی از مهمترین ویژگی های آن را می توان مقاومت بالا در عین زیبایی دانست. امکان خرابی و یا از بین رفتن سنگ مرمریت بسیار پایین بوده و در برابر شرایط آب و هوایی می تواند به خوبی دوام آورد.

      طرح های سنگ مرمریت

      قیمت سنگ مرمریت

      قیمت یکی از مهمترین مواردی است که حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. برای قیمت سنگ مرمریت نمی توان یک رقم خاص در نظر گرفت و قیمت آن به موارد مختلفی بستگی خواهد داشت. از جمله مهمترین موارد تاثیرگذار بر میزان قیمت سنگ مرمریت می توان به درجه کیفی آن اشاره کرد. سنگ مرمریت در انواع درجه بندی های مختلف به بازار ارائه شده است و درجه بندی های سنگ بیانگر کیفیت آن خواهد بود و می توانید متناسب با خواسته خود نسبت به خرید آن اقدام نمایید. شرکت های مختلف ممکن است قیمت متفاوتی برای محصولاتشان در نظر گرفته باشند و شرکت ما به منظور جلب رضایت مشتریان و با سیاست فروش بیشتر با بهره کمتر توانسته قیمت محصولاتش را تا حد زیادی کاهش دهد و به همین دلیل خواهید توانست بهترین محصولات را با قیمتی ارزان از سامانه این شرکت خریداری نمایید.

      دیگر محصولات فروشگاه آنلاین سنگ وزین:


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : انواع سنگ , مصنوعات سنگی , سنگ گرانیت , سنگ مرمر , سنگ تراورتن ,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:31
      بازدید : 173

      سایر محصولات سنگی سنگ وزین

      امروزه مصنوعات سنگی یکی از اصلی ترین بخش های ساختمان ها و اجزای دکوراسیون ها را تشکیل می دهند. با توجه به اینکه همواره در معماری ایرانیان، استفاده از سنگ ها رایج بوده است، می توان قدمت مصنوعات سنگی را به سالیان دراز مرتبط دانست. در این مقاله به معرفی یکی از شرکت های تولیدی مصنوعات سنگی می پردازیم و به معرفی سه محصول آن ( روشویی، آبنما و پایه چراغ ) می پردازیم.

      مصنوعات سنگی

      سنگ، یکی از متداول ترین ابزارهایی بوده است که انسان ها از آغاز خلقت تاکنون در پی استفاده از آن بوده اند. این قطعه مهم از طبیعت، همواره دستخوش استفاده بشر بوده است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کاربرد فراوانی در عرصه های مختلف به خصوص در زمینه عمران و ساختمان سازی پیدا کرده است.
      مصنوعات سنگی در واقع محصولاتی از جنس سنگ هستند که با روش های متداول، برش و سباب زده نمی شوند. بلکه این محصولات به کمک ابزارهای مختلف شکسته و حجاری می شوند و به نوعی از یک سنگ، یک حالت فرآوری شده آن بدست می آید.

      از کاربردهای مصنوعات سنگی می توان به کاربرد اولیه آن در ساخت وسایل نظامی مانند نیزه، تیر، خانه های سنگی در زمان های گذشته و به کاربردهای پیشرفته تر آن در ساخت مصنوعات سنگی و استفاده از آنها در دکوراسیون داخلی، محوطه سازی، ساختمان سازی، تزئینات و کارهای هنری اشاره نمود.

      شما میتوانید با مراجعه به سایت ما از محصولاتی مانند شومینه سنگی،میز سنگی، معرق سنگی، باربیکیو سنگیو ... دیدن فرمایید.

      مصنوعات سنگی

      آبنما

      آبنما به عنوان یکی از جلوه های زیبای معماری است که از قدیم در معماری های مختلف ایرانی و رومی دیده می شد. امروزه آبنماها به عنوان چشم اندازهایی استفاده می شوند که نشان دهنده طراوت و تازگی می باشند. قالب آبنما ها امروزه در باغ ها، پارک ها، اماکن عمومی، پاساژها و پروژه های عمرانی لوکس استفاده می شوند.

      آبنماها دومین محصول سنگی از شرکت وزین است که می خواهیم به معرفی آن به طور کامل بپردازیم تا در صورت تمایل برای خرید با آن بهتر آشنا شوید. آبنماهای این شرکت در 8 مدل مختلف وجود دارند. سبک طراحی این آبنماها شامل مدرن، باستانی، کلاسیک، ساده، تلفیقی، سنتی، فانتزی می باشد. رنگ بندی آبنماهای شرکت وزین از رنگ های قهوه ای، کرمی، مشکی، سفید تشکیل شده است. این آبنماها در طرح های مختلفی ساخته شده اند که از زیباترین آنها می توان به آبنمای سنگی شیر و ماهی، آبنمای فروزان، آبنمای سنگی فروردین اشاره نمود.

      آبنمای سنگی

      با توجه به تنوع طراحی و مدل های مختلف آبنماها، شما می توانید برای انواع مختلفی از ساختمان ها و پروژه های عمرانی، متناسب با سبک طراحی، از آبنماهای مناسب استفاده نمایید. محصولات سنگی آبنما با توجه به طراحی، جنس و تزئینات آن، قیمت های مختلفی را در برمی گیرند.

      روشویی

      امروزه روشویی یکی از اجزای هر خانه می باشد که برای شستشوی دست و صورت استفاده می شود. روشویی ها، لگن های سرامیکی و یا فلزی هستند که در سرویس های بهداشتی و حیاط به کار می رود. نسل امروزی این روشویی ها، روشویی های کابینتی نام دارد که برای دکوراسیون های داخلی لوکس استفاده می شوند.

      روشویی یکی از مصنوعات سنگی شرکت وزین سنگ می باشد که در مدل ها، جنس های مختلف و در 16 طرح ساخته شده است که می تواند با هر نوع دکوراسیون مطابقت داشته باشد. سبک بکار رفته در طراحی این روشویی ها شامل سبک های مختلفی نظیر باستانی، کلاسیک، مدرن، فانتزی می باشد. روشویی های وزین در تنوع رنگی مختلفی ساخته شده اند که شامل رنگ ها استخوانی، کرمی، خاکستری تیره، مشکی، قهوه ای و قرمز می باشد. جنس به کار رفته در ساخت این روشویی ها شامل سنگ های مرمریت، سیمکان، مرمریت گلدن بلک، مرمریت نجف آباد می باشد.

      روشویی های سنگی

      سنگ پایه چراغ

      آیا شما نیز به دنبال خرید و نصب سنگ پایه چراغ هستید؟ آیا می دانید که بهترین و شیک ترین انواع سنگ پایه چراغ را از کجا می توانید تهیه و خریداری کنید؟ از شما دعوت می شود که مقاله پیش روی خود را تا آخر آن همراهی کرده و اطلاعات بسیار جالبی را در این خصوص به دست آورید.

      سنگ مخصوص پایه چراغ، سنگی می باشد که برای نگه داشتن انواع بسیار مختلف لامپ مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید این مدل از سنگ را در فضای داخلی و خارجی از ساختمان خود مورد استفاده قرار دهید. همچنین شما می توانید شاهد استفاده از این مدل از سنگ ها بر روی برخی از دیواره های خارجی ساختمان نیز باشید. امروزه استفاده از سنگ مخصوص پایه چراغ به قدری افزایش یافته است که شما می توانید در بسیاری از ساختمان ها شاهد استفاده از آن باشید. سنگ مخصوص پایه چراغ در اشکال بسیار متنوع و گوناگون طراحی و تهیه می شود و علاقه مندان می توانند با توجه به علاقه مندی خود، یکی از بهترین و بی نظیرترین این سنگ ها را انتخاب و آن را تهیه کنند. شما نیز می توانید تنوع بسیار بالایی از سنگ مخصوص پایه چراغ را از همین وب سایت اینترنتی پیش روی خود مورد مشاهده قرار دهید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد راهنمای خرید و قیمت سنگ مخصوص پایه چراغ توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

      کاربرد پایه چراغ

      کاربرد بسیار بالا و بی نظیر سنگ پایه چراغ یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی می باشد که سبب شده است تا توجه بسیاری از افراد به سوی خرید این محصولات بیشتر باشد. شما نیز می توانید با توجه به کاربرد بسیار بی نظیر سنگ مخصوص پایه چراغ یکی از بهترین و شیک ترین این محصولات را انتخاب کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید. از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای سنگ مخصوص پایه چراغ می توان به مواردی از جمله استفاده در ستون های مختلف دیوار برای روشنایی و زیبایی، در مسیر پیاده روی حیاط و در مسیرهای بسیار مختلف باغ ها و غیره اشاره نمود. البته امروزه بسیاری از افراد از این محصولات برای نمای خارجی ساختمان خود نیز استفاده می کنند تا بتوانند زیبایی و جذابیت بسیار بی نظیری را در محیط بیرونی ساختمان خود به وجود آورند.

      پایه چراغ سنگی

      انواع مدل های سنگ پایه چراغ

      افزایش تقاضا برای خرید و استفاده از سنگ پایه چراغ در سال های اخیر به قدری افزایش یافته است که امروزه شما می توانید تنوع بسیار بالایی از این محصولات را در ویترین بسیاری از فروشگاه ها مورد مشاهده قرار دهید. شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه و علاقه مندی خود، یکی از شیک ترین و بی نظیرترین انواع سنگ مخصوص پایه چراغ را از همین فروشگاه و وب سایت اینترنتی پیش روی خود انتخاب کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید. همچنین می توانید مدل سنگ مخصوص پایه چراغ مورد نظر خود را نیز به راحتی سفارش دهید و از این طریق پایه چراغ مورد نظر خود را در اختیار داشته و آن را مورد استفاده قرار دهید. شما می توانید سنگ مخصوص پایه چراغ بسیار مختلفی را با جنس های گوناگون از همین وب سایت پیش روی خود مورد مشاهده قرار دهید.

      سایر محصولات سنگی ما


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : چراغ خیابانی, پایه روشنایی, چراغ روشنایی, پایه پارکی, روشویی سنگی, کاسه روشویی, سنگ روشویی, آبنمای خانگی, آبنمای دیواری, آبنمای سنگی,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:31
      بازدید : 156

      آبنما سنگی ویستا

      امروزه مصنوعات سنگی یکی از اصلی ترین بخش های ساختمان ها و اجزای دکوراسیون ها را تشکیل می دهند. با توجه به اینکه همواره در معماری ایرانیان، استفاده از سنگ ها رایج بوده است، می توان قدمت مصنوعات سنگی را به سالیان دراز مرتبط دانست. در این مقاله به معرفی یکی از شرکت های تولیدی مصنوعات سنگی می پردازیم و به معرفی سه محصول آن ( روشویی، آبنما) می پردازیم.

      مصنوعات سنگی

      سنگ، یکی از متداول ترین ابزارهایی بوده است که انسان ها از آغاز خلقت تاکنون در پی استفاده از آن بوده اند. این قطعه مهم از طبیعت، همواره دستخوش استفاده بشر بوده است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کاربرد فراوانی در عرصه های مختلف به خصوص در زمینه عمران و ساختمان سازی پیدا کرده است.مصنوعات سنگی در واقع محصولاتی از جنس سنگ هستند که با روش های متداول، برش و سباب زده نمی شوند. بلکه این محصولات به کمک ابزارهای مختلف شکسته و حجاری می شوند و به نوعی از یک سنگ، یک حالت فرآوری شده آن بدست می آید.از کاربردهای مصنوعات سنگی می توان به کاربرد اولیه آن در ساخت وسایل نظامی مانند نیزه، تیر، خانه های سنگی در زمان های گذشته و به کاربردهای پیشرفته تر آن در ساخت مصنوعات سنگی و استفاده از آنها در دکوراسیون داخلی، محوطه سازی، ساختمان سازی، تزئینات و کارهای هنری اشاره نمود.

      مصنوعات سنگی

      آشنایی با سنگ وزین و مصنوعات سنگی آن

      سنگ وزین، یکی از با اعتبارترین مراجع خرید انواع سنگ های ساختمانی با کاربردهای گوناگون آنها در نما، دیوار، پله می باشد. این شرکت در زمینه معرفی و فروش انواع مختلفی از سنگ های تراورتن، سنگ مرمریت، گرانیت، اسلب فعالیت می کند. یکی دیگر از مهمترین فعالیت ها و خدمات این شرکت را می توان تولید مصنوعات سنگی دانست که طیف گسترده ای از محصولات سنگی ساختمانی شامل پایه آیفون، چراغ باربیکیو، شومینه معرق سنگی، آبنماها و روشویی را در برمی گیرد.

      روشویی

      امروزه روشویی یکی از اجزای هر خانه می باشد که برای شستشوی دست و صورت استفاده می شود. روشویی ها، لگن های سرامیکی و یا فلزی هستند که در سرویس های بهداشتی و حیاط به کار می رود. نسل امروزی این روشویی ها، روشویی های کابینتی نام دارد که برای دکوراسیون های داخلی لوکس استفاده می شوند. روشویی یکی از مصنوعات سنگی شرکت وزین سنگ می باشد که در مدل ها، جنس های مختلف و در 16 طرح ساخته شده است که می تواند با هر نوع دکوراسیون مطابقت داشته باشد. سبک بکار رفته در طراحی این روشویی ها شامل سبک های مختلفی نظیر باستانی، کلاسیک، مدرن، فانتزی می باشد. روشویی های وزین در تنوع رنگی مختلفی ساخته شده اند که شامل رنگ ها استخوانی، کرمی، خاکستری تیره، مشکی، قهوه ای و قرمز می باشد. جنس به کار رفته در ساخت این روشویی ها شامل سنگ های مرمریت، سیمکان، مرمریت گلدن بلک، مرمریت نجف آباد می باشد.

      روشویی سنگی

      آبنمای سنگی چیست؟

      بسیاری افراد علاقه مند هستند تا طبیعت را به محیط زندگی خود بیاورند و از این رو به طراحی محوطه منزل و ویلا خود اهمیت می دهند. یکی از بهترین ابزارهای مورد استفاده در دکوراسیون فضاهای سیز منزل، ویلا، پارک و باغ را می توان آبنمای سنگی نام برد.استفاده از آبنما در فضای سبز محوطه ویلا، منزل و پارک علاوه بر افزایش زیبایی محیط سبب پاکسازی هوای محیط نیز می شود و با ایجاد رطوبت نسبی به طراوت گیاهان کمک شایانی می کند. به طور کلی آبنما به سازه ای اطلاق می شود که با استفاده از متریال مختلف ساخته و در سیستم خود پمپی برای به جریان درآوردن آب به صورت پیوسته دارند. آبنمای سنگی یکی از پرکاربردترین آبنماها در میان انواع آن از جمله آبنما شیشه ای، آبنما موزیکال، آبنما پرده ای، آبنما میدانی، آبنما دیواری و آبنما صخره ای به شمار می آید که در ادامه قصد داریم تا برخی از مدل های آبنمای سنگی که توسط صنایع سنگ وزین ارائه شده است را به شما معرفی کنیم.

      انواع آبنمای سنگی

      صنایع سنگ وزین یکی از پیشگامان عرضه انواع ابزارهای سنگی تزئینی به شمار می آید که یکی از محصولات آن آبنمای سنگی محسوب می شود که در انواع طرح ها و مدل ها به بازار عرضه شده است. در این بخش از مقاله قصد داریم تا برخی از مدل های آبنماهای سنگی زیبا و شیک که توسط این فروشگاه به بازار عرضه شده است را به شما معرفی کنیم:

      آبنمای کله سنگی

      1- آبنما سنگی ویستا

      این نوع آبنمای سنگی از 4 ستون فواره ای مکعبی چسبیده به هم ساخته شده است و آب از روی این ستون ها به ستون های کوتاهتر سرریز می شود و در حوض 100 در 100 سانتی متر ریخته می شود. این نوع آبنما سنگی در حوض خود از نورپردازی رو به بالایی برخوردار می باشد که سبب افزایش زیبایی آن در شب می شود. ارتفاع این آبنمای سنگی 120 سانتی متر بوده و از تلفیق 2 سبک ساده و مدرن تهیه و به بازار عرضه شده است.

      2- آبنمای سنگی شیر و ماهی

      آبنمای شیر و ماهی از لبه های تیز و منحنی تشکیل شده است که از زیبایی خاصی برخوردار می باشد. این نوع آبنما از 3 قسمت زیر تشکیل شده است:

      • قسمت بالایی: سر شیر جنگل
      • قسمت میانی: حوض که آب از دهان شیر به داخل آن سرریز می شود.
      • قسمت پایینی: ماهی

      این نوع آبنما تلفیقی از سبک های کلاسیک و فانتزی به شمار می آید و از ارتفاع 160 سانتی متری برخوردار می باشد.

      3- آبنمای طرح قلعه

      این آبنمای سنگی به شکل برج دیدبانی قلعه های قدیمی ساخته شده است که رنگ سفید با رگه های مشکی دارد. آب از قسمت بالایی قلعه به داخل حوض 60 در 40 سانتی متر ریخته می شود. در بخش بالایی این آبنما یک گوی سنگی نیز تعبیه شده است که باعث افزایش جلوه و زیبایی آن شده است. این آبنما تلفیقی از سبک باستانی و کلاسیک می باشد و از ارتفاع 90 سانتی متری برخوردار می باشد.

      4- آبنمای فروزان

      این نوع از آبنما از 4 ستون فواره ای همراه با نورپردازی تشکیل شده است که در شب مانند شمع نشان داده می شود. این آبنما از یک حوض مربع 70 در 70 سانتی متر برخوردار می باشد. ارتفاع این آبنما 75 سانتی متر بوده و تلفیقی از سبک ساده و مدرن می باشد.

      5- آبنمای دو کوزه ای

      آبنمای سنگی دو کوزه ای به صورت ایستاده و متقارن از دو کوزه تشکیل شده است که آب به کاسه وسط ریخته می شود. این آبنما دارای رنگی تیره می باشد و از نورپردازی جالبی برخوردار است. این آبنمای سنگی تلفیقی از سبک سنتی و مدرن می باشد و از ارتفاع 100 سانتی متری برخوردار است و حوض این آبنما دارای ابعاد 80 در 60 سانتی متری می باشد.

      6- دیگر آبنماهای سنگی صنایع سنگ وزین

      از دیگر آبنماهای سنگی صنایع سنگ وزین، می توان به آبنمای سنگی طرح میدان، آبنمای سنگی فروردین و آبنمای سنگی کایان اشاره کرد.

      آبنمای سنگی سنگ وزین


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : آبنمای خانگی,ساخت آبنما, آبنما دیواری, آبنما سنگی, طراحی آبنما, آبنما مدرن, آبنما دیواری خانگی, آبنما دیواری حیاط, آبنمای خانگی فایبر گلاس, روشویی, روشویی سنگی, کاسه روشویی, سنگ روشویی,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:32
      بازدید : 171

      معرفی انواع کفپوش سنگی

      سنگ دیوار باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد تا بتوانید به خوبی از آن برای تزیین دیوارهای خود استفاده کنید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره سنگ های دیوار صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را درباره این سنگ ها در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که به پوشش دیوارهای خود اهمیت زیادی می دهید و علاقه مند هستید که دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان خود را به بهترین شکل ممکن بپوشانید به شما توصیه می کنیم حتما ما را در این مطلب همراهی کنید.

      اهمیت پوشش مناسب دیوارهای ساختمان

      پوشش مناسب دیوارهای ساختمان می تواند باعث زیباتر شدن ساختمان شما شود و جلوه فوق العاده زیبایی را به ساختمان شما ببخشد. امروزه برای پوشش دیوارهای خارجی و داخلی ساختمان معمولا از انواع سنگ ها استفاده می شود که همین موضوع باعث شده است تا سنگ های دیوار از اهمیت ویژه ای در صنعت ساختمان سازی و معماری برخوردار باشند. اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند هستید تا ساختمان های خود را به زیباترین شکل ممکن بسازید باید اطلاعات کاملی را درباره سنگدیوار بدست بیاورید و بدانید که از هر یک از این سنگ ها در چه مواردی استفاده می شود تا بتوانید بهترین سنگ دیوار را برای پوشش دیوارهای داخلی و همینطور دیوارهای خارجی ساختمان خود انتخاب کنید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در این زمینه بدست بیاورید.

      سنگ دیوار

      سنگ دیوار و شالوده مناسب

      برای خرید سنگ دیوار باید به یک نکته بسیار مهم دیگر نیز توجه داشته باشید که این نکته این است که این سنگ ها معمولا به شکلی نامنظم بر روی دیوار چیده می شوند و به همین دلیل می تواند از سنگ های مختلفی که در منطقه وجود دارد استفاده کنید تا هزینه های خود را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید. اگر بین سنگ هایی که بر روی یکدیگر چیده شده اند فاصله وجود دارد می توانید برای پر کردن این فاصله از سنگ های ریزتری که وجود دارند نیز استفاده کنید. نکته اساسی که در این جا وجود دارد این است که حتما باید سعی کنید از سنگ های سخت برای این کار استفاده کنید چرا که در غیر این صورت ممکن است در طول ساخت و ساز مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود بیاید که هزینه های شما را افزایش دهد.

      برای دیدن شومینه سنگی از محصولات سنگ وزین می توانید از سایت ما دیدن کنید.

      سنگ گرانیت یکی از بهترین سنگ های دیوار

      امروزه انواع مختلفی از سنگ دیوار وجود دارد که شما می توانید از هر یک از آنها برای پوشش دیوارهای خود استفاده کنید. یکی از بهترین انواع سنگ دیوار سنگ گرانیت است که دارای ویژگی های منحصر به فردی است و همین موضوع نیز باعث شده است تا امروزه در صنعت ساختمان سازی در موارد مختلف استفاده شود. یکی از مهمترین ویژگی های این سنگ ها این است که دارای زیبایی فوق العاده ای هستند به طوری که شما برای استفاده از آنها نیازی به هیچ طراحی خاصی ندارید و این سنگ ها به صورت ذاتی زیبا هستند. علاوه بر این برش این سنگ ها نیز بسیار راحت است و شما کار راحتی را برای برش آنها در پیش خواهید داشت. مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و همینطور قیمت مناسب از دیگر ویژگی های سنگ گرانیت است که باعث می شود تا این سنگ جز یکی از بهترین انواع سنگ دیوار به شمار بیاید و افراد زیادی علاقه مند باشند تا از آن برای پوشش دیوارهای خود استفاده کنند.

      کاربرد سنگ در دیوار

      سنگ کوارتزیت از بهترین انواع سنگ دیوار

      یکی دیگر از سنگ های دیوار که شما می توانید از آن برای پوشش دیوارهای خود استفاده کنید سنگ کوارتزیت می باشد. این سنگ به شدت در مقابل هوازدگی مقاوم است که به همین علت نیز به صورت گسترده ای در پوشش دیوارها در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ گرانیت دارد ولی با این حال ویژگی های منحصر به فرد خود را نیز دارا است. اگر علاقه مند هستید تا به زیباترین شکل ممکن دیوارهای خود را بپوشانید توصیه ما به شما این است که حتما از این سنگ استفاده کنید، این سنگ دارای رنگ های مختلفی است که باعث می شود تا یک سنگ دیوار زیبا به شمار بیاید که از جمله این رنگ ها می توان به بلوری، خاکستری، قرمز و قهوه ای سوخته اشاره کرد.

      برای آشنایی با انواع ساعت دیواری سنگی می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

      منظور از سنگ کف چیست؟

      سنگ ها در انواع مختلف خود برای مصارف گوناگونی کاربرد دارند که استفاده از آن ها به عنوان یکی از مهمترین قسمت های طراحی ساختمان غیر قابل چشم پوشی است. لذا می توان گفت که سنگ کف مناسب برای استفاده در کفپوش ساختمان به پارامترهای مختلفی همچون نوع کاربری، رنگ دیوارها، درها، مبلمان، سبک طراحی و ... بستگی دارد. بنابراین نوع و رنگ سنگ کف ساختمان خود را باید طوری انتخاب کنید که بتوانید از آن در دکوراسیون داخلی خانه و محل کار خود نیز بهره بگیرید. همچنین بهتر است که مالک ساختمان در همان ابتدا سنگ کف ساختمان را با توجه سلیقه خود و راهنمایی طراح به درستی انتخاب کند؛ چرا که امکان تغییر و تعویض کف پوش ساختمان کاری وقت گیر و بسیار پر هزینه خواهد بود. فضاهای بیرونی نیز به دلیل ارتباط مستقیم با طبیعت بسیار با بکارگیری سنگ در کف پوش همخوانی دارند؛ چرا که سنگ به عنوان نخستین گزینه ساخت خانه و پناهگاه از دل طبیعت مورد استفاده انسان قرار گرفته است.

      کفپوش سنگی

      سنگ های طبیعی از جمله متریال های پرمصرف، شیک و گران قیمت هستند که به دلیل دوام بالا، رنگ و بافت، طرح و کیفیت خاص و منحصر به فردشان برای استفاده در کف اتاق ها و سالن های ساختمان مناسب هستند؛ این نوع سنگ کف در واقع طبیعت و گرمایی دلپذیر را در خانه تداعی خواهند کرد.

      مزایای استفاده از سنگ کف

      سنگ به عنوان یکی از پرکاربردترین متریال مورد استفاده انسان برای استفاده در کفپوش فضاهای داخلی و خارجی ساختمان از ویژگی های بیشماری برخوردار است. در قسمت زیر ما به چند مورد از ویژگی های اصلی سنگ کف ساختمان اشاره خواهیم کرد:

      • استخراج از دل طبیعت
      • سازگار با هر فضا
      • دوام، استحکام و طول عمر بالا آن ها
      • تنوع در رنگ، طرح و بافت آن
      • حفظ زیبایی محیط برای مدتی طولانی
      • امکان تهیه و دسترسی راحت آن
      • امکان ساب پذیری و جلا پذیری مجدد آن ها
      • جذب آب پایین و حفظ گرما
      • نظافت و نگهداری آسان از سنگ کف
      • عدم پراکنش و کمک به کاهش آلرژی

      کاربرد سنگ در کف

      معایب استفاده از سنگ پوش در ساختمان

      معایب کلی استفاده از انواع سنگ ها در طراحی و دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی یک ساختمان به طور کلی شامل موارد زیر است:

      • قیمت بالا
      • سنگین و وزن بالای آن ها
      • لغزندگی نوع براق آن ها

      سنگ کف

      محصولات سنگی دیگر سنگ وزین


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ وزین,گلدان سنگی,ابزار سنگی,شومینه سنگی,کتیبه سنگی,تابلو سنگی,ساعت دیواری سنگی,میز سنگی,معرق سنگی,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:32
      بازدید : 182

      استفاده از سنگ برای اپن

      ایده های جالب برای دکوراسیون داخلی با سنگ

      داشتن یک دکوراسیون داخلی با سنگ، میتواند زیبایی منزل شما را به اوج برساند. با اندکی خلاقیت و تمرکز و حتی ایده های جدید، قادر خواهید بود، شاهکار منحصر به فردی را خلق کنید. دکوراسیون سنگی به شما حس خانه های روستایی را میبخشد و این حس قابل توصیف نیست.

      دکوراسیون سنگ، یکی ازقدیمی ترین، متریال در معماری به حساب میاید، اما استفاده کردن آن در مکان های مدرن و جدید هم امکان پذیر است. درادامه میخواهیم چند ایده جالب برای دکوراسیون داخلی خانه با سنگ را برای شما بیان کنیم، تا شما از آن بهره بگیرید و برای دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

      • سنگ آنتیک برای دیوار بین کابینت ها

      بین کابینت ها در آشپزخانه دیوار وجود دارد و این دیوار مکان مناسبی برای نصب سنگ آنتیک محسبوب میشود. این سنگ سبب میشود آشپزخانه منزل شما چهره جذاب و متفاوتی به خود بگیرد. استفاده کردن سنگ در آشپزخانه فضای آن را پیش از پیش زیبا تر میکند. همچنین این سنگ از زیبایی بی نظیری برخورداراست.

      برای مشاهده ابزار سنگی و کاربرد آن ها می توانید از سایت ما دیدن فرمایید.

      • سنگ آنتیک روی دیوار شومینه

      یکی از ایده های جالب برای دکوراسیون داخلی میتواند استفاده از این ایده باشد. شومینه و تلویزیون دو نقطه اصلی در یک فضا به حساب میایند و هر کدام از این ها در مکان های خالی قرار داده میشوند، همچنین توجه ها را به خود جلب میکنند. پس شما از این موقعیت استفاده کنید و سنگ آنتیک را روی دیوار شومینه بگذارید تا بیشتر دیده شود و خود شما از دیدن آن لذت ببرید.

      شومینه سنگی

      • گلدان و جا شمعی با سنگ

      میتوانید از سنگ به عنوان جای اشیا در دکوراسیون داخلی منزلتان بهره بگیرید. جا شمعی سنگی و گلدان سنگی ، تاثیر به سزایی در بهتر جلوه دادن منزل شما دارد. توصیه میکنیم حتما از این ایده استفاده کنید.

      گلدان سنگی

      • تابلوهای هنری با سنگ مرمر

      ایده جالب دیگری با سنگ برای دکوراسیون داخلی شما می تواند، استفاده کردن از تابلوهایی با اثر هنری زیبا با سنگ باشد. توجه داشته باشید تابلو های دیگری هم وجود دارد که شباهت زیادی به تابلوسنگ دارنند و شما قادر هستید از آن ها هم بهره ببرید.

      • میز جلویی مبل با سنگ

      یکی از جذاب ترین ایده ها، میز جلوی مبل محسوب میشود. میز جلو مبل یکی از وسایل منزل است که خیلی به چشمم میاید، پس بنابراین میتوانید با یک ایده زیبا، با استفاده از سنگ جلوه آن را چند برابر کنید. همچنین استفاده از سنگی به رنگ صورتی، به شرطی آن که با مبل شما ست باشد، بی نظیرترین دکوراسیون داخلی را می سازید. لازم به ذکر است بدانید، رنگ میزسنگی باید هم رنگ مبل خریداری شود.

      میز سنگی

      • استفاده از سنگ برای اپن

      دگر ایده ای که برای شما در نظر گرفتیم، استفاده سنگ در اپن است، برای ساختن اپن در دکوراسیون منزل خود، حتما از سنگ های زیبا بهره مند شوید تا بتواند جلوی مناسبی به منزل شما ببخشد. برای شما یک پیشنهاد جذاب داریم، که یک بار هم که شده برای اپن منزل خود از سنگ صورتی استفاده کنید، این رنگ فقط در سنگ های مرمر کشف میشود. رنگ سنگ صورتی برای اپن منزل شما، یک جلوه منحصر به فردی به دکوراسیون داخلی شما منزل شما میبخشد.

      • جزیره آشپز خانه با سنگ

      جزیره وسط آشپز خانه قرار میگیرد و خود جزیره یک نمای زیبا به دکوراسیون خانه میدهد، تصور کنید اگر این جزیره از سنگ و با رنگ های جذاب ساخته شود چه نمای بی نظیری را به منزل شما میبخشد. همچنین جزی از جذاب ترین دکوراسیون های داخلی با سنگ به حساب میاید. توصیه میکنیم از ایده خارق العاده بهره ببرید و دکوراسیون منزل خود را منحصربه فرد بکنید.

      • استفاده سنگ برای قاب آیینه

      اگر در منزل خود آیینه قدی دارید و در معرض دید قرار دارد، به شما بیشنهاد میکنیم، قاب آیینه خود را از سنگ کنید، سنگ هایی که رنگ آن روشن باشد و چشم ها به آن خیره شود. این ایده علاوه بر این که دکوراسیون منزل شما را زیبا میکند، سبب میشود چشم همه به سمت آیینه برود، پس از بهترین نوع سنگ برای اجرای این ایده بهره بگیرید.

      آیا به دنبال ساعت دیواری سنگی هستید؟ به سایت ما مراجعه فرمایید.

      مدل های جدید و شیک سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل

      سنگ های آنتیک از انواع سنگ های تزئینی هستند که از قرار دادن قطعات شکسته سنگ ها در کنار هم به وجود می آیند. برای چسباندن و کنار هم قرار دادن خرده سنگ ها نیز از چسب مخصوصی با نام چسب رزینی استفاده می شود.

      خرده ها و ضایعات سنگ های تراورتن در صورتی که در کنار یکدیگر قرار بگیرند، سنگ های آنتیک زیبایی را به وجود می آورند که از مقاومت و دوام بالایی برخوردار هستند و اغلب از این نوع سنگ ها در نمای خارجی ساختمان استفاده می شود. در نتیجه می توان گفت، که ضایعات و خرده شکسته های سنگ ها به هیچ وجه نشانه ی کیفیت پایین آنها نمی باشد بلکه سنگ های آنتیک از نمونه سنگ های با کیفیت هستند. به همین دلیل، می توان از سنگ های آنتیک به عنوان یکی از بهترین سنگ ها برای استفاده در قسمت های مختلف داخل و خارج ساختمان نام برد. به خصوص افرادی که علاقه شدید به طبیعت دارند می توانند از سنگ های آنتیک که کاملا طبیعی هستند، در کنار زیبایی این سنگ ها استفاده کنند.

      کاربرد سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل

      سنگ های آنتیک را می توان در تمامی قسمت های موردنر نصب کرد و از زیبایی آن لذت برد. به عنوان مثال در دکوراسیون داخلی منزل از سنگ های آنتیک می توان در دیوار سالن پذیرایی، دیوارهای بین کابینت های آشپزخانه، کانتر، اپن، دیوار قسمت پشتی گاز، دکوراسیون های سالن و پذیرایی، در شومینه ها، ستون ها، دیوار سرویس بهداشتی و حمام و هر جای دیگری که به ذهنتان می رسد، استفاده کنید. زیرا همانطور که گفته شد سنگ های آنتیک مقاومت بالایی دارند و به سادگی تخریب نمی شوند. علاوه بر آن، زیبایی و منحصر به فرد بودن این سنگ منجر به شکوه و خاص بودن دکوراسیون داخلی منزلتان می شود.

      استفاده از سنگ آنتیک در نما داخلی

      برای آشنایی با معرق سنگی می توانید از سایت ما دیدن فرمایید.

      انواع سنگ های آنتیک

      ویژگی های سنگ آنتیک

      همانطور که گفته شد سنگ های آنتیک از کنار هم قرار رفتن خرده های سایر سنگ ها به وجود می آید. به همین دلیل می تواند در رنگ ها و طرح های مختلف تتولید شده و با چینش های مختلفی روی قسمت های متفاوت خانه قرار بگیرد. خاص بودن و منحصر به فرد بودن نمای این سنگ ها باعث شده است که اغلب افراد براساس نیاز و سلیقه خود از آنها در قسمت های مختلف خانه استفاده کنند.

      کاربرد سنگ آنتیک در حمام

      سنگ های آنتیک به سادگی و در کمترین زمان ممکن در قسمت های مختلف خانه نصب می شوند. علاوه بر آن، سنگ های آنتیک بسته به زیبا بودن و خاص بودنشان قیمت مناسبی دارند و غالبا تمامی افراد می توانند آنها را تهیه کنند.از ویژگی های منحصر به فرد این سنگ، این است که می توان آن را روی نماهای مختلف مانند گچ، سیمان و حتی سرامیک نصب کرد. علاوه بر آن، روی نماهای کهنه و قدیمی نیز به سادگی قرار می گیرند و نصب می شوند.سنگ های آنتیک بسیار مقاوم و با دوام هستند و در برابر هرگونه فشار، یخ زدگی، ساییدگی و حتی آتش از خود مقاومت نشان می دهند.

      معرفی انواع کتیبه سنگی در سایت سنگ وزین لطفا دیدن فرمایید.


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ ساختمانی, فروشگاه آنلاین سنگ, فروشگاه آنلاین سنگ وزین, سنگ وزین, خرید سنگ ساختمانی, فروش سنگ ساختمانی,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:32
      بازدید : 191

      میز عسلی رزینی

      ایده های جالب برای دکوراسیون داخلی با سنگ

      داشتن یک دکوراسیون داخلی با سنگ، میتواند زیبایی منزل شما را به اوج برساند. با اندکی خلاقیت و تمرکز و حتی ایده های جدید، قادر خواهید بود، شاهکار منحصر به فردی را خلق کنید. دکوراسیون سنگی به شما حس خانه های روستایی را میبخشد و این حس قابل توصیف نیست.دکوراسیون سنگ، یکی ازقدیمی ترین، متریال در معماری به حساب میاید، اما استفاده کردن آن در مکان های مدرن و جدید هم امکان پذیر است. درادامه میخواهیم چند ایده جالب برای دکوراسیون داخلی خانه با سنگ را برای شما بیان کنیم، تا شما از آن بهره بگیرید و برای دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

      • سنگ آنتیک روی دیوار شومینه

      یکی از ایده های جالب برای دکوراسیون داخلی میتواند استفاده از این ایده باشد. شومینه و تلویزیون دو نقطه اصلی در یک فضا به حساب میایند و هر کدام از این ها در مکان های خالی قرار داده میشوند، همچنین توجه ها را به خود جلب میکنند. پس شما از این موقعیت استفاده کنید و سنگ آنتیک را روی دیوار شومینه بگذارید تا بیشتر دیده شود و خود شما از دیدن آن لذت ببرید.

      شومینه سنگی

      • سنگ مرمر در ستون ها

      یکی از بهترین موارد استفاده از سنگ مرمر، برای دکوراسیون داخلی استفاده آن برای ستون ها به حساب میاید. اگر منزل شما دارای ستون است و شما میخواهید آن را تغییر بدهید، به شما میگوییم بهترین ایده یقینا سنگ کردن ستون منزل شما خواهد بود. پوشاندن ستون با سنگ مرمر، به دکوراسیون منزل شما جلای دیگری میبخشد و فضای خانه شما را رمانتیک میکند.

      • صفحات گارد با سنگ مرمر

      یکی دیگر از ایده های جذاب با سنگ برای دکوراسیون داخلی منزل شما، استفاده از سنگ مرمر در اتاق نشیمن گاه محسوب میشود. همچنین این صفحات به عنوان گارد جلوی شومینه مورد استفاده هستند. استفاده از این صفحات گارد، زیبایی بی نظیری را به منزل شما میبخشد.

      • اتاق ناهار خوری با سنگ مرمر

      یکی از بی نظیرترین ایده برای دکوراسیون داخلی استفاده کردن، میز ناهار خوری با سطح رویی سنگ به حساب میاید. میتوانید حتی ظروفی از جنس سنگ مرمر را با فضای میز ناهارخوری خود ست کنید و به زیبایی آن اضافه نمایید.

      میز ناهار خوری سنگی

      • استفاده سنگ مرمر در حمام

      استفاده از سنگ مرمر در حمام، به هر شکل و اندازه، ایده جالبی به نظر میرسد. دوام سنگ های مرمر بسیار بالا است و میتواند سالیان زیادی ظاهر خود را حفظ کند و به همین دلیل تزئین حمام با سنگ مرمر از مد نخواهد افتاد.

      • گلدان و جا شمعی با سنگ

      میتوانید از سنگ به عنوان جای اشیا در دکوراسیون داخلی منزلتان بهره بگیرید. جا شمعی و گلدانسنگی ، تاثیر به سزایی در بهتر جلوه دادن منزل شما دارد. توصیه میکنیم حتما از این ایده استفاده کنید.

      گلدان سنگی

      • تابلوهای هنری با سنگ مرمر

      ایده جالب دیگری با سنگ برای دکوراسیون داخلی شما می تواند، استفاده کردن از تابلوهایی با اثر هنری زیبا با سنگ باشد. توجه داشته باشید تابلو های دیگری هم وجود دارد که شباهت زیادی به تابلو سنگی دارنند و شما قادر هستید از آن ها هم بهره ببرید.

      • میز جلویی مبل با سنگ

      یکی از جذاب ترین ایده ها، میز جلوی مبل محسوب میشود. میز جلو مبل یکی از وسایل منزل است که خیلی به چشمم میاید، پس بنابراین میتوانید با یک ایده زیبا، با استفاده از سنگ جلوه آن را چند برابر کنید. همچنین استفاده از سنگی به رنگ صورتی، به شرطی آن که با مبل شما ست باشد، بی نظیرترین دکوراسیون داخلی را می سازید. لازم به ذکر است بدانید، رنگ میز سنگیباید هم رنگ مبل خریداری شود.

      انواع میز عسلی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

      انواع میز عسلی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی، بر محیط تاثیر می گذارند. به همین دلیل تقریبا در هر خانه ای و با هر چیدمانی، به چشم می خورند.تفاوتی ندارد که دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر شما، سنتی باشد یا مدرن. در هر صورت، انتخاب میز عسلی مناسب، می تواند روح زندگی را در آن فضا جاری کند.به همین دلیل است که میز عسلی، یکی از پر کاربرد ترین وسایل در دکوراسیون داخلی به حساب می آیند. در ادامه، مدل های متنوع این میز های ارزنده را با هم بررسی می کنیم.

      انواع میز عسلی

      معرفی انواع میز عسلی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

      • پارچه ای و چرمی
      • طبقاتی
      • میز های کشویی
      • شیشه ای
      • میز منبت کاری
      • میز های برش خورده
      • میز تاشو
      • میز رزینی
      • میز خاص و عجیب

      همانطور که می بینید، تنوع زیادی در میان میز های عسلی به چشم می خورد. هرکدام از آن ها، متناسب با یک نوع فضا بوده و همگی در جایگاه خودشان، بسیار زیبا و چشم نواز هستند.
      میز عسلی طبقاتی این میز ها برای خانه هایی با فضای کوچک، مناسب هستند. می توانید از طبقه ای که در میان این نوع از میز ها ایجاد شده است، استفاده بهینه کنید.این قسمت، انتخاب جالبی برای قرار دادن وسایل دکوراتیو یا حتی کتاب ها به نظر می رسد. میز عسلی طبقاتی نه تنها برای منازل بلکه برای فضا های رسمی مثل شرکت ها نیز مناسب است.

      میز کشویی

      انتخاب این نوع میز عسلی در دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک، یک جادوی عجیب و غریب به وجود می آورد. این میز ها شبیه به لگو بوده و می توان با کنار هم قرار دادن شان، میزی بزرگتر ایجاد کرد.همچنین فضای خالی در میز های عسلی کشویی، بهترین گزینه برای دکوری های کوچک هستند. برای مثال، می توان از این فضای خالی برای قرار دادن استکان چای یا کنترل تلوزیون استفاده کرد.

      میز های شیشه ای

      میز های عسلی شیشه ای، یکی دیگر از انتخاب هایی هستند که می توانید از آن ها برای زیبایی هرچه بیشتر دکوراسیون داخلی، بهره ببرید.طراحی این میز ها بر اصل سادگی اشاره دارد. در میز های شیشه ای، هیچ نشانی از طرح یا رنگ خاصی دیده نمی شود. به همین دلیل می تواند به خوبی با مبلمان اسپرت، هماهنگ شود. اگر شما در حال راه اندازی کسب و کار خودتان هستید، این میز عسلی در دکوراسیون داخلی شرکت شما، جذابیت خاصی را به وجود می آورد.

      میز رزینی

      رزین، یکی از ابزاری است که کاربرد بسیاری در دکوراسیون داخلی دارد. انواع میز ها از جمله میز عسلی نیز از قافله عقب نمانده و با رزین، شکل و شمایل تازه ای به خود گرفته اند.
      میز های زرینی، دست سازندگان را برای خلق آثار جدید، حسابی باز می گذارند. برای مثال، میز هایی تماما رزین بر پایه فلز یا میز های چوبی آمیخته شده با رزین، از گزینه های محبوب به شمار می روند.

      میز عسلی رزینی

      میز عسلی خاص و عجیب

      اخیرا، استفاده از وسایل نامتعارف مثل چمدان برای ساخت میز عسلی، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع میز عسلی در دکوراسیون داخلی خانه ها یا کافی شاپ ها، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل این محبوبیت، امکان استفاده از وسایل کهنه و دور ریز و همینطور، استفاده از فضای مخفی داخل چمدان است. با وجود اینکه این نوع میز عسلی، با طرح ها و اندازه های مختلف به فروش می رسند اما خود شما هم می توانید یکی از آن ها را بسازید.


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ ساختمانی, فروشگاه آنلاین سنگ, فروشگاه آنلاین سنگ وزین, سنگ وزین, خرید سنگ ساختمانی, فروش سنگ ساختمانی,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:33
      بازدید : 158

      نمای آجری نسوز

      آجر دکوراتیو چیست؟ در چه مکان هایی استفاده میشود

      آجر به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین هنرهای ساخته های ایران باستان شناخته شده و در نقش های گوناگونی قابل استفاده است. آجر دکوراتیو میتواند جزی از این آجرها به حساب بیاید. آجرها از جمله مصالحی هستند که با گل رس درست میشوند.

      شاید سوال پیش بیاید آجر دکوراتیو چیست؟ آجر دکوراتیو، به نوع خاصی از آجر های معمولی گفته میشود که یک سری مواد پلمیری و نانو در ساختار خود به همراه دارد. حتی ممکن است پوشش های رنگی و غیر رنگی برای آن استفاده شده باشد. میتوانید آجر دکوراتیو یک آجر متفاوت به نسبت آجرهای دیگر معرفی کرد به دلیلی این که مواد پلمیری و نانومواد ها برای جلوگیری از شوره زدن و تشکیل قارچ روی سطح آجر مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین نفوذ پذیری پایین دارد و حتی مقاومت مکانیکی آن خیلی بالا است. آجر دکوراتیورا در دکوراسیون های داخلی و بیرونی منزل از آن بهره مند میشوند.

      برای سفارش انواع گلدان سنگی می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید.

      • پنل دیواری از نوع آجر دکوراتیو

      در حال حاضر پنلهای دکوراتیو در هر نقش و طرح متفاوت دربازار وجود دارد. پنل های دکوراتیو به دلیل شکل آجری آن نصب و اجرای آن راحت است. این آجرها در طیف های رنگی زیادی وجود دارد و شما به سلیقه خودتان میتوانید هر طرح و رنگی را میخواهید را انتخاب نمایید.

      • آجر دکوراتیو در پذیرایی

      اگر اتاق پذیرایی شما کوچک است. موقعی که از آجر دکوراتیو در دکوراسیون خود بهره بگیرید این مشکل شما به راحتی حل میشود. باید گفت بافت زیبای این آجر باعث میشود پذیرای کوچک شما به چشم بزرگ دیده شود.

      دیوار با نمای آجری

      • مناسب برای دکوراسیون مدرن و سنتی

      همان طور که قبلا گفته شد، آجر دکوراتیور، به دلیل طرح ها و نقش های مختلفی که دارد در طراحی دکوراسیون های مدرن و سنتی از آن بهره میگیرند. این آجر از زیبایی بی نظیری برخوردار است و به همین دلیل استفاده از این آجر در دکوراسیون های سنتی و مدرن، به آن مکان زیبایی دو چندان میبخشد.

      برای آشنایی با ابزار سنگی و کاربرد آنها می تئانید از سایت ما دیدن نمایید.

      • برای دیوارهای داخلی و خارجی نما

      آجر دکوراتیو، به دلیل مقاومت و استحکام و زیبایی آن، در نماهای بیرونی و داخلی ساختمان و حتی درساختمان های اداری استفاده میشود. این آجر خاص در برابر گرما سرما، بارندگی بسیار مقاوم بوده و جذب آب آن بسیار کم است.

      نما داخلی آجری

      • استفاده در محیط های اداری

      آجر دکوراتیو به دلیل این که در بین ظاهر زبانزد است و این آجر طول عمر بالایی دارد و از همه مهم تر زود کثیف نمیشود، در محیط های اداری به کار گرفته میشود. این آجر به دلیل ظاهر خاصش در مکان های اداری بیشترین کاربرد را دارا است.

      • مناسب برای دکوراسیون شومینه

      شومینه یکی از نقاط چشم انداز منزل به حساب میاد، که خیلی زیبایی آن اهمیت دارد، به دلیل این که از نقاط مهم دکوراسیون خانه محسوب میشود. برای بهتر دیده شدن شومینه و زیبایی دوچندان منزل خودتان از سنگ دکوراتیو بهره ببرید.یکی دیگر از مصالحی که با آن شومینه درست می کنند سنگ است. شما می توانید برای مشاهده شومینه سنگی به سایت ما مراجعه فرمایید.

      • استفاده آجر دکوراتیو در آشپزخانه

      یکی از اصلی ترین مکان های منزل آشپزخانه محسوب میشود، آشپزخانه باید همیشه از لحاظ ظاهر منحصر به فرد باشد به دلیل این که اولین نقطه است که جلب توجه میکند. برای دیوار های آشپزخانه از آجر دکوراتیو استفاده کنید، این آجر طرح و رنگ های گوناگونی را دارا است. آجر دکوراتیو در برایر گرما مقاومت خاصی را دارد و بهترین ویژگی این آجراین میتواند باشد که اصلا چربی را به خود جذب نمیکند. پس نتیجه میگیریم مناسب ترین انتخاب برای دکوراسیون آشپزخانه، آجر دکوراتیو محسوب میشود.

      نمای آجری رستورانها

      کاربرد آجر نسوز در ساختمان های غیر مسکونی

      آجر های نسوز، تنها در دکوراسیون داخلی منازل استفاده نشده و علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که به نمای خارجی ساختمان ها می بخشند، در نمای داخلی نیز به کار می روند.

      • رستوران ها

      مشتری های رستوران ها، به دنبال فضایی آرام هستند تا در آرامش از میل کردن غذای خود، لذت ببرند. از اصلی ترین اجزای دکوراسیون داخلی رستوران های سنتی، می توان به آجر نسوز اشاره کرد. احساس اصالت بی نظیری که این سبک به رستوران می بخشد، فضایی شبیه به خانه های قدیمی را تداعی می کند.

      • کافی شاپ ها

      کافی شاپ ها جزء اماکنی هستند که برای حفظ مشتری های خود، همیشه با سبک مدرن هماهنگ می شوند. از این رو استفاده از آجر نسوز در اجزای مختلف کافی شاپ ها، همه گیر شده و در بیشتر آن ها، دیوار هایی پوشیده از آجر و تزئینات جذاب، به چشم می خورد.

      نمای داخلی آجری در رستوران

      • نمازخانه ها

      نمازخانه فضایی معنوی داشته و افراد نمازگزار به دنبال آرامش روحی و روانی بیشتر در این مکان به عبادت می پردازند. همانطور که گفتیم، استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی، آرامشی بی نظیر به فضا می بخشد. از این رو در سال های اخیر از ترکیب این نما با سایر اجزای سنتی مثل شیشه های رنگی، برای هرچه زیبا تر شدن فضای نمازخانه ها استفاده می شود.

      • شرکت ها

      استفاده از رنگ های خنثی آجر نسوز در دکوراسیون داخلی شرکت ها، تصویری شکیل و جذاب به ساختمان می دهد. به این ترتیب تمام مراجعین، ناخوداگاه جذب قدرتی که در فضا احساس می شود، می گردند.

      • مغازه ها

      این روز ها اگر به بوتیک ها سری بزنید، خواهید دید که در دکوراسیون داخلی بیشتر آن ها، آجر نسوز به کار رفته است. استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی فروشگاه ها، علاوه بر جذابیت خاص، فضایی دوستانه ایجاد کرده و مشتری ها با آرامش بیشتری به خرید کردن می پردازند.

      نمای آجری داخلی

      • مدارس

      مدارس امروزی نیز از سبک های مدرن پیروی کرده و به دلیل تداوم بالای آجر های نسوز، استفاده از آن ها در مدارس رایج شده است. همچنین به دلیل عایق رطوبت و گرمای آجر های نسوز، از گزینه های مقرون به صرفه مدیران برای تجهیز مدارس هستند.

      حرف آخر

      آجر نسوز، تمام خواسته های افراد را با هر سبک سلیقه ای، برطرف می کند. چه شما غرق در تمدن و اصالت باشید و طرفدار دکوراسیون سنتی یا دنیای مدرن را با نمای داخلی مدرن ترجیح دهید، آجر نسوز در دکوراسیون داخلی، شما را راضی نگه می دارد.به همین دلیل معماران از طرح های جدید و بی نظیر این آجر ها استفاده کرده و در هر فضایی، نمایی منحصر به فرد به وجود می آورند. خواه یک ساختمان مسکونی باشد یا شرکتی تجاری، آجر های نسوز، زیبایی چشم گیری را به بنا می بخشند.

      محصولات سنگی شرکت سنگ وزین


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ وزین,گلدان سنگی,ابزار سنگی,شومینه سنگی,کتیبه سنگی,تابلو سنگی,ساعت دیواری سنگی,میز سنگی,معرق سنگی,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:33
      بازدید : 140

      سنگ اسلب گرانیت

      سنگ اسلب چیست؟

      از جمله سنگ های ساختمانی که دارای ابعاد بزرگی می باشد، سنگ اسلب می باشد. این نوع سنگ ها ابعادی بیشتر از 120*220 سانتی متر دارند. پس از اینکه سنگ ها از معدن خارج شدند، آن ها را به سنگبری می برند. برش سنگ ها را در کارخانه با ابعاد و اندازه های متنوع انجام می دهند. این سنگ دارای ویژگی های بسیار زیادی است که از جمله این ویژگی ها می توان صادراتی بودن آن را عنوان کرد.

      سنگ اسلب

      بنابراین تولید و ارائه سنگ اسلب دارای اهمیت بسیار زیاد و ویژه ای خواهد بود. برش سنگ های اسلب باید به صورت ساب عالی، شفافیت زیاد و ضخامت دقیقی انجام شود. همچنین برش آن باید یکنواخت و خیلی دقیق باشد تا برای صادرات با کیفیت و عالی باشد. در بیشتر مواقع می توان سنگ اسلب را نوعی سنگ صادراتی دانست که تولید و ارائه این سنگ در کشورمان صورت می گیرد.

      موارد کاربرد سنگ اسلب

      این نوع سنگ با اندازه و ابعاد بزرگی تولید می شود که دارای کیفیت ویژه برای ارتئه شدن است. این سنگ دارای کاربردهای بسیار زیاد است و از جمله این کاربردها می توان سنگ تزئینی در دیوارها و همچنین برای سنگ کف ساختمان استفاده می شود. این سنگ ساختمانی جهت دیوارسالن منازل، برای دور لابی ها، سالن های کنفرانس و در مکان های دیگر به کار می رود. استفاده از این سنگ باعث می شود که فضا جلای خاصی پیدا کند. باید ذکر کرد که برای این نوع سنگ ها ضخامت استاندارد باید به اندازه ۲ سانتی متر باشد. برای سنجش سنگ های اسلب ابعاد و اندازه های این سنگ مهم هستند.

      سنگ اسلب گرانیت

      قیمت سنگ نوع اسلب

      چون سنگ اسلب دارای مراحل تولید خیلی سختی است و یک سنگ طبیعی به شمار می آید، قیمت این سنگ در مقایسه با سنگ های دیگر بسیار بالا می باشد. هزینه ای که برای خرید و نصب این سنگ باید به کار برد، بالا بوده و همین موضوع باعث شده تا فقط افراد محدودی بتوانند این سنگ را خریداری کرده و در ساختمان نصب کرد.

      ویژگی های سنگ های اسلب

      بیشتر ویژگی های سنگ های اسلب را در بخش معرفی این سنگ ها در قسمت اول بیان کردیم ولی با این حال، می توان در مورد ویژگی این نوع سنگ ها همچنین به موارد زیر اشاره نمود:

      • همانطور که گفتیم این سنگ ها معمولا در ابعاد بزرگی ساخته می شوند.
      • یکی دیگر از ویژگی های این سنگ ها، صادراتی بودن آنها است که با توجه به این ویژگی می توان به اهمیت تولید آنها اشاره نمود.
      • ضخامت دقیق و کم، ساب عالی و شفافیت بالا از دیگر ویژگی های این نوع سنگ های ساختمانی هست که غالبا برش های این سنگ ها باید به صورت دقیق و یکنواخت انجام شود.
      • این نوع سنگ ها در مقیاس های بزرگ در پروژه های ساختمانی و اماکن عمومی استفاده می شود.
      • سنگ های اسلب در ایران تولید و صادر می شوند.
      • از دیگر ویژگی های این سنگ ها می توان به جلایی خاص آن نیز اشاره نمود که می تواند سبب زیبایی اماکن و خاص تر شدن آن بشود.

      ویژگی های سنگ اسلب

      مزایا و معایب سنگ های اسلب

      در مورد مزایا و معایب سنگ اسلب نیز باید به گفت مزایا این سنگ ها را می توان در عوامل مختلفی دانست که عبارتند از:

      • چسبندگی این نوع از سنگ ساختمانی: نصب این نوع سنگ ها به کمک دوغاب و سیمان استفاده انجام می شود که به علت چسبندگی بالای آن، امکان نصب در ارتفاعات بالا را دارد.
      • تنوع بالا در رنگ و همچنین طراحی و زیبایی: یکی دیگر از چیزهایی که سبب می شود تا این سنگ ها مزیت خوبی نسبت به دیگر سنگ ها داشته باشند، عدم استفاده از رنگ مصنوعی در آن است.
      • نگهداری آسان: با توجه به ساختار طبیعی آن و ساخت این سنگ در فضایی طبیعی، می توان در محیط های مختلفی از این سنگ نگهداری نمود.
      • از دیگر مزیت های این سنگ می توان نام برد:
      • عدم محدودیت در استفاده
      • استفاده در دکوراسیون های مختلف
      • استحکام و سختی طبیعی

      با توجه به ویژگی های سنگ اسلب و این مزایا، می توان گفت خرید و فروش سنگ های اسلب به صورت خاص تر انجام می شود و تنها در موارد ویژه و توسط افراد محدودی این سنگ ها خریداری می شوند.

      کاربرد سنگ اسلب

      انواع و مدل های متنوع سنگ اسلب

      همان گونه که در بالا نیز گفتیم این سنگ یک نوع برش سنگ است که در اندازه ها و ابعاد بزرگ آن را تولید و ارائه می دهند. چون در دستگاه های برش تنوع بسیار زیادی وجود دارد، بنابراین سنگ های اسلب دارای انواع و مدل های مختلفی هستند. در اینجا به معرفی برخی از نمونه های این نوع سنگ می پردازیم.

      سنگ اسلب گرانیت:

      این نوع سنگ به سنگ همه کاره معروف بوده و ویژگی هایی مانند دوام بسیار زیاد، زیبایی خیره کننده و بی نظیر بودن آن را می توان عنوان کرد.

      سنگ اسلب کوارتز:

      این سنگ از دوام و استقامت بالایی برخوردار بوده و در مقابل گرما و خراش دارای مقاومت خوبی است. در صورتی که می خواهید برای اپن و سنگ کابینت خود یک سنگ مناسب پیدا کنید، استفاده از سنگ اسلب کوارتز گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

      سنگ اسلب تراورتن:

      این سنگ دارای طبیعتی گرم است که در آن جلوه سنتی و روستایی دیده می شود. سنگ تراورتن اسلب به سنگ غهنگ بسیار مشابه بوده و انتخاب این سنگ بسیار خوب و کاربردی است.
      باید عنوان کرد که برای تولید سنگ های اسلب برای ساختمان لازم است که ماشین آلات جدید و به روزی را برای برش کردن و تولید این سنگ ها به کار برد. جهت تولید سنگ اسلب نیاز است که سنگ های خام سالم را با ابعاد بالا استفاده کرد. به این نوع سنگ کوپ سنگ گفته می شود. برای اینکه سنگ اسلب از سنگ خام فرآوری شود، هزینه ای حدود ۲ برابر نیاز خواهد بود. این سنگ در مقایسه با سنگ های طولی قیمت بالاتری دارد و علت آن هزینه بالای فرآوری نسبت به سنگ های دیگر است و همچنین برای خرید کردن کوپ سنگ یا همان سنگ خام سالم که دارای ابعاد بزرگی است، در مقایسه با سنگ های خام و بی قواره دیگر هزینه بیشتری دارد. از همه سنگ ها مانند سنگ مرمریت، سنگ مرمر، سنگ تراورتن و سنگ گرانیت می توان سنگ اسلب تهیه کرد.

      قیمت سنگ اسلب


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ اسلب, قیمت سنگ اسلب, انواع سنگ اسلب, خرید سنگ اسلب, کابرد سنگ اسلب, سنگ اسلب مرمر, نصب سنگ اسلب, اسلب سنگ های خارجی,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:33
      بازدید : 137

      معرفی چند نکته در مورد کاربرد نمای سنگی

      جدیدترین نماهای سنگی در ایران

      وجود یک نمای پرطرفدار که آراستگی و چشمنوازی را برای بخش خارجی ساختمان به ارمغان بیاورد، از دغدغههای اصلی مالک یا معمار ساختمان، به شمار میرود. نمای ساختمان، علاوهبر کارکرد بصری و زیباشناختی خود، به منزله یکی از لایههای محافظ ساختمان نیز در نظر گرفته میشود. هارمونی با بافت و منظر شهری، از دیگر ویژگیهای یک نمای پرطرفدار است. نمای سنگی از جمله نمای پر طرفدار امروزی است.

      انواع سنگ برای طراحی و ساخت نمای سنگی

      کیفیت، رنگ و اندازه سنگهای به کار رفته در نمای ساختمان، به همراه مهارت مجری نما، سبب میشوند مه یا نمای سنگی به یک نمای پرطرفدار تبدیل شود و یا برعکس، ساختمان تنها به انباشتهای از سنگ، مبدل شود. برای در اختیار داشتن یک نمای سنگی عالی و یا یک نمای پرطرفدار، میبایست سنگهای به کار رفته در ساخت نمای ساختمان بدون ترک، شیار، شکستگی ورگههای سست، پوسیدگی، خلل و فُرَج باشد. چنین نمای سنگی باید جاذب آب زیاد نبوده و مقاومتی بالا در مقابل عوامل طبیعی، شیمیایی و سایش داشته باشد.

      سنگ نما

      بیشتر سنگهای مورد استفاده در ساخت جدیدترین نماهای سنگی ساختمانها از ویژگیهای زیر نیز برخوردار هستند:

      • عدم تغییر رنگ
      • عدم جذب گرد و غبار
      • مقاوم در برابر رطوبت
      • تنوع در جنس و رنگ
      • قابلیت ترمیم آسان
      • عایق حرارتی بدون نیاز به زیر سازی
      • انعطاف پذیر در اجرا
      • مقاوم در برابر اشعه UV
      • اجرا در کلیه سطوح
      • مقاوم در برابر ضربه و آتش سوزی
      • اجرای سریع و آسان
      • امکان به وجود آوردن شکل های دستی و ماشینی
      • دوام زیاد در صورت انتخاب درست
      • هزینه نگهداری نسبتا کم

      بیشتر خریداران سنگ نما، تنها به توصیه دیگران و با فاکتور ظاهری خرید میکنند و در نهایت از سنگهای خریداری شده رضایت کامل را ندارند. چنین افرادی در نهایت به نمای سنگی مورد نظر خود را دست نخواهند یافت. اگر خریداران و یا سازندگان نما، به دنبال یک محصول یکدست و بدون بافت برای نمای سنگی خود هستند، نباید به دنبال خرید سنگ طبیعی بروند. سنگ طبیعی یک بافت و رنگ ذاتی را به نمای سنگی میبخشد. نمای سنگی باید مقاومت بالایی در مقابل گرما و سرما، رطوبت و اشعهفرابنفشنور خورشید را داشته باشند.

      انواع جدیدترین نماهای سنگی

      نمای سنگی با زیبایی و جذابیت خود از جمله نمای پرطرفدار و لوکس در معماری به شمار میرود که با ظاهر پرابهت خود برای سالیان سال ماندگار خواهد بود. با پیشرفت فناوری و توسعه صنایع تولید سنگهای نما، معماران گزینههای بیشتر و متنوعتری را برای خلق و آفرینش نمای سنگی در اختیار دارند.

      نمای سنگی

      سنگ گرانیت و کاربرد آن در نمای ساختمان

      سنگ از متریال های پرکاربرد برای قسمت های مختلف ساختمان است زیرا بسیار سخت و مقاوم بوده و دارای تنوع در نوع، شکل، جنس و اندازه می شود. در نتیجه، می توان از سنگ برای ساخت نمای ساختمان و دکوارتیو استفاده کرد. سنگ ها علاوه بر اینکه در مقاوم سازی ساختمان نقش مهمی دارند، بلکه یکی از پرکاربردترین متریال ها هستند که به منظور زینت بخشیدن به ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

      سنگ ها در حالت کلی، به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که هر کدام از آنها دارای انواع مختلفی می باشند. سنگ گرانیت یکی از پرکاربردترین سنگ ها است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

      ویژگی ها و مزایای سنگ گرانیت

      تنوع طرح و رنگ: همانطور که گفته شد، سنگ گرانیت دارای تنوع طرح و رنگ بالایی است و حتی انواع بافت مختلفی نیز دارد. در واقع، همین ویژگی سنگ گرانیت است که باعث شده است از ان برای نمای ساختمان استفاده کرد. سنگ گرانیت نیاز به طراحی ندارد و زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. در نتیجه، با این ویژگی می توان از همخوانی هر یک از رنگ های سنگ گرانیت با سایر عناصر موجود در فضا استفاده کرد. دوام و مقاومت بالا: نیازی به تغییر ساختار و رنگ در سنگ گرانیت وجود ندارد . سنگ گرانیت تا حد زیادی دوام و مقاومت دارد و حتی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. در نتیجه، اگر در برابر فشار، سایش و هر گونه تغییرات آب و هوایی قرار بگیرد، دچار آسیب نمی شود. به همین دلیل برای نمای ساختمان مناسب است. قیمت مناسب: با وجود ویژگی های منحصر به فردی که سنگ گرانیت دارد، قیمت آن نسبت به سایر سنگ ها مناسب تر است. هزینه نگهداری از سنگ گرانیت نیز نسبت به سنگ های دیگر پایین تر است. علاوه بر آن، منابع سنگ گرانیت بسیاری در کشور وجود دارد.

      مدل مختلف سنگ گرانیت

      کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان

      ویژگی های سنگ گرانیت از آن یک سنگ پرکاربرد ساخته است به طوری که در اکثر قسمت های ساختمان از این نوع سنگ استفاده می شود.

      بیشترین کاربرد سنگ گرانیت طراحی و ساخت نمای ساختمان است. امروزه از سنگ گرانیت به دلیل تنوع بالا طرح و رنگ، بیشتر از سنگ های دیگر در نمای ساختمان استفاده می شود. استفاده از سنگ گرانیت در نمای ساختمان باعث می شود که ساختمان در برابر هرگونه آسیب مانند باران های اسیدی، طوفان، رعد و برق و هرگونه تغییرات آب و هوایی، مقاوم باشد و به سادگی ضربه نبیند.

      از آنجایی که نمای ساختمان در تمامی شهرهای بزرگ بیشتر در معرض تغییرات آب و هوایی است در نمای ساختمان هایی که در این شهرها ساخته می شوند، از سنگ گرانیت استفاده می شود. علاوه بر آن، به دلیل دوام و عمر بالایی که این سنگ دارد با خیال راحت می توان از آن برای طراحی و ساخت نمای داخلی ساختمان استفاده کرد.

      کاربرد بعدی سنگ گرانیت در ساخت راه پله های ساختمان است. زیرا راه پله ها محل رفت و آمد روزانه هستند و بیشتر در معرض ساییدگی و آلوده شدن قرار می گیرند. در نتیجه، از گرانیت که بسیار مقاوم و بادوام است برای ساخت این قسمت از ساختمان استفاده می شود.

      علاوه بر آن، از سنگ گرانیت می توان برای ساخت سنگفرش و کف فضاهای خارجی، بالکن یا قسمتی از حیاط، کف پذیرایی و حمام، دکوراتیو ساختمان و حتی روکابینتی استفاده کرد.

      در ادامه مقاله، مزایا و ویژگی های سنگ گرانیت شرح داده شده اند که با مطالعه آن ها می توانید کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان و به طور کلی کاربرد آن در ساختمان سازی را بهتر درک کنید.

      ویژگی های منحصر به فرد سنگ گرانیت باعث شده است که از این سنگ در قسمت های مختلف ساختمان استفاده شود. می توان گفت که مهم ترین و بیشترین کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان است. زیرا در برابر ویژگی های خاصی که دارد، از قیمت مناسب تری نسبت به سایر سنگ ها برخوردار است. علاوه بر آن، طرح ها و رنگ های متنوعی دارد که هر فردی بسته به سلیقه خو می تواند از سنگ گرانیت برای طراحی و ساخت نمای ساختمان خود استفاده کند.

      نما ساختمان باسنگ گرانیت

      شما می توانید با مراجعه به سایت سنگ وزیناز سایر محصولات مانند سنگ مرمریت دهبید، آبنما، مجسمه سنگی، پایه چراغ، نرده سنگی، سنگ مرمر و ..... دیدن فرمایید.


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : انواع سنگ , مصنوعات سنگی , سنگ گرانیت , سنگ مرمر , سنگ نما,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:34
      بازدید : 321

      استفاده از سنگ در قاب کابینت

      ایده های جالب برای دکوراسیون داخلی با سنگ

      داشتن یک دکوراسیون داخلی با سنگ، میتواند زیبایی منزل شما را به اوج برساند. با اندکی خلاقیت و تمرکز و حتی ایده های جدید، قادر خواهید بود، شاهکار منحصر به فردی را خلق کنید. دکوراسیون سنگی به شما حس خانه های روستایی را میبخشد و این حس قابل توصیف نیست. دکوراسیون سنگ، یکی ازقدیمی ترین، متریال در معماری به حساب میاید، اما استفاده کردن آن در مکان های مدرن و جدید هم امکان پذیر است. درادامه میخواهیم چند ایده جالب برای دکوراسیون داخلی خانه با سنگ را برای شما بیان کنیم، تا شما از آن بهره بگیرید و برای دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

      سنگ آنتیک برای دیوار بین کابینت ها

      بین کابینت ها در آشپزخانه دیوار وجود دارد و این دیوار مکان مناسبی برای نصب سنگ آنتیک محسبوب میشود. این سنگ سبب میشود آشپزخانه منزل شما چهره جذاب و متفاوتی به خود بگیرد. استفاده کردن سنگ در آشپزخانه فضای آن را پیش از پیش زیبا تر میکند. همچنین این سنگ از زیبایی بی نظیری برخورداراست.

      دیوار های زیبای آشپزخانه

      صفحات گارد با سنگ مرمر

      یکی دیگر از ایده های جذاب با سنگ برای دکوراسیون داخلی منزل شما، استفاده از سنگمرمر در اتاق نشیمن گاه محسوب میشود. همچنین این صفحات به عنوان گارد جلوی شومینه مورد استفاده هستند. استفاده از این صفحات گارد، زیبایی بی نظیری را به منزل شما میبخشد.

      اتاق ناهار خوری با سنگ مرمر

      یکی از بی نظیرترین ایده برای دکوراسیون داخلی استفاده کردن، میز ناهار خوری با سطح رویی سنگ به حساب میاید. میتوانید حتی ظروفی از جنس سنگ مرمر را با فضای میز ناهارخوری خود ست کنید و به زیبایی آن اضافه نمایید.

      استفاده سنگ مرمر در حمام

      استفاده از سنگ مرمر در حمام، به هر شکل و اندازه، ایده جالبی به نظر میرسد. دوام سنگ های مرمر بسیار بالا است و میتواند سالیان زیادی ظاهر خود را حفظ کند و به همین دلیل تزئین حمام با سنگ مرمر از مد نخواهد افتاد.

      حمام لاکچری

      استفاده از میز ناهار خوری سنگی

      میز ناهارخوری، از دیگر اجزای آشپزخانه در بسیاری از ساختمان ها است. در حال حاضر اکثر افراد میز ناهارخوری را در سالن پذیرایی قرار میدهند، اما در بعضی از ساختمان ها میز ناهارخوری را در آشپزخانه میتوان مشاهده نمود. باید بدانید میز ناهارخوری از جنس سنگ، یکی از اجزای بسیار شیک به حساب می آید. میزهای سنگی با هر ابعاد و رنگ دل بخواه شما وجود دارد و شما می توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خود، مدل و طرح آن را انتخاب کنید. به شما توصیه میکنیم برای تهیه میز آشپزخانه خود از سنگ مرمریت بهره ببرید، به دلیل این که میز باید قابلیت جابه جا شدن داشته و وزن آن مناسب باشد، سنگ مرمریت نسبت به سنگ گرانیت، وزن پایینی دارد و میتوانید آن را جابه جا کنید. لازم به ذکر است بگویم، از سنگ گرانیت هم میتوانید استفاده نمایید، ولی سنگ گرانیت وزن بسیار سنگینی دارد و جابه جایی آن غیرممکن است. استفاده از این ایده جالب آشپزخانه شما را پیش از پیش زیباتر نشان میدهد.

      میز ناهار خوری سنگی

       

      استفاده از سنگ در قاب کابینت

      کابینت ها جزئی از قسمت جدا ناپذیر در آشپزخانه محسوب میشوند. کابینت نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه دارد و اولین چیزی که در آشپزخانه نظر همه را جلب میکند، کابیت است. البته استفاده از سنگ در ساخت دیوار کابینت هزینه زیادی را به همراه دارد، ولی برای شیک تر شدن آشپزخانه بهترین انتخاب به شمار میرود. یکی از سنگ هایی ساختمانی که در ساخت قاب کابینت، مورد استفاده قرار میگیرد، سنگ مرمر نام دارد. برخی از سنگ های مرمر دارای پس زمینه روشن و درخشان هستتند، که باعث انعکاس نور و بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه میشود. یکی از نمونه های جذاب و زیبای سنگ مرمر که برای ایده در آشپزخانه استفاده مورد استفاده قرار میگیرد، سنگ مرمر صورتی است. سنگ مرمر صورتی، یکی از بی نظیرترین سنگ های مرمر به شمار میرود و رنگ روشن و ملیح آن در آشپزخانه، آرامش غیرقابل توصیفی را به وجود میاورد. اگر می خواهید آشپزخانه منحصر به فردی داشته باشید، از این ایده بهره بگیرید.

      سنگ کورین در صفحه کابینت

      کورین یک سنگ مصنوعی به حساب میاید، سنگ کورین، مانند سنگ کوارتز درز و شکافت ندارد و در برابر اسید و سایش از مقاومت بالایی برخورداراست. یک ایده جالب که میتوانید در آشپزخانه خود آن را اجرا کنید، استفاده از سنگ کورین برای صفحه کابینت است. این سنگ از زیبایی بالایی برخودار است و استفاده آن به آشپزخانه شما جذابیت بیشتری میبخشد. ویژگی های سنگ کورین از جمله ضد آب بودن، یک پارچگی، عمر طولانی است که تمام این ها سبب میشود، این سنگ برای کابینت های کلاسیک به کار گرفته شود. اگر دنبال ایده جذاب هستید استفاده از این سنگ را برای روی کابینت خود از دست ندهید.

      استفاده از سنگ در آشپز خانه

      سنگ کورین در سینک ظرفشویی

      یک ایده جالب دیگر برای آشپزخانه شما، استفاده از سنگ کورین در سینک اشپزخانه محسوب میشود. همان طور که گفته شد این سنگ، مقاومت بالایی در برابر جذب آب دارد پس میتوانید با خیال راحت از این سنگ زیبا براب سینک ظرفشویی بهره ببرید و به زیبایی فضای آشپزخانه خود بیافزایید. فقط توجه داشته باشید رنگ سنگ کوین شما، هم خوانی با رنگ کابیت های آشپزخانه شما داشته باشد.

      کانتر آشپزخانه با سنگ گرانیت

      یکی دیگر از اجزای مهم آشپزخانه که میتوان برای آن از سنگ استفاده کرد، کانتر نام دارد. کانتر ها در حال حاضر طرفداران زیادی دارند و در اکثر ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع این قسمت از ساختمان از اهمیت بالایی برخودار بوده و به همین دلیل احتیاج به یک سنگی دارد که مقاومت آن در برابر حرارت، جذب آب، ضربه، آلودگی و... بالا باشد. سنگ گرانیت یکی از مقاوم ترین سنگ های ساختمانی به حساب میاید و در اکثر آشپزخانه ها مورد استفاده قرار میگیرد. سطح این سنگ کاملا صیقلی و شفاف است. همچنین این سنگ به علت تراکم بسیار بالایی که در بافت خود دارد، دربرابر جذب آب دارای مقاومت است. اگر کل دکوراسیون آشپزخانه شما کرم یا سفید است، پیشنهاد میکنیم سنگ کانتر شما مشکی باشد، این ترکیب رنگ بی نظیری به آشپزخانه شما میدهد. توصیه میکنیم حتما از این ایده برای آشپزخانه خود بهره ببرید.

      شما می توانید با مراجعه به سایت سنگ وزین از ذیگر محصولات ما از جمله روشویی سنگی، مجسمه سنگی، سنگ دهبید، مرمریت دهبید، سنگ مرمر و غیره دیدن فرمایید.


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ مرمریت, خرید مرمریت, قیمت مرمریت,سنگ گرانیت, انواع گرانیت, قیمت گرانیت, سنگ ساختمانی, فروشگاه آنلاین سنگ وزین,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:35
      بازدید : 297

      سنگ مرمر

      سنگ دیوار برای نماکاری ساختمان

      اگر علاقه مند به ساختمان سازی باشید و یا تجربه ای را در این زمینه داشته باشید حتما می دانید که نماکاری یکی از روش های زیباسازی ساختمان می باشد که معمولا از سنگ نما برای این کار استفاده می شود. سنگی که در نمای ساختمان به کار گرفته می شود معمولا باید استحکام زیادی داشته باشید و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی نیز مقاومت بسیار بالایی داشته باشد تا در طول زمان دچار خوردگی نشود. توجه داشته باشید که عوامل مختلفی هستند که بر روی تخریب سنگ نمای ساختمان تاثیر گذار هستند که از جمله این عوامل می توان به نور خورشید، باران، باران های اسیدی و ... اشاره کرد. یکی از مشکلاتی که معمولا سنگ های نما دارا هستند این است که اگر شما از سنگ هایی که در آنها کانی های آهنی وجود دارد برای سنگ نما استفاده کنید خیلی سریع در برابر باران اکسید شده و تخریب می شوند. بنابراین برای خرید سنگ دیوار برای نمای ساختمان خود حتما به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید و علاوه بر این سعی کنید از سنگ هایی که در آنها ناخالصی وجود دارد نیز برای دیوارهای ساختمان خود استفاده نکنید چرا که این سنگ ها نیز خیلی سریع تخریب می شوند و زیبایی خود را به راحتی از دست می دهند. به صورت کلی شما برای خرید سنگ نمای ساختمان خود باید عوامل مختلفی از جمله آب و هوا و .... را بررسی کنید و برای خرید سنگ دیوار حتما از یک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

      سنگ دیوار

      سنگ دیوار و شالوده مناسب

      برای خرید سنگ دیوار باید به یک نکته بسیار مهم دیگر نیز توجه داشته باشید که این نکته این است که این سنگ ها معمولا به شکلی نامنظم بر روی دیوار چیده می شوند و به همین دلیل می تواند از سنگ های مختلفی که در منطقه وجود دارد استفاده کنید تا هزینه های خود را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید. اگر بین سنگ هایی که بر روی یکدیگر چیده شده اند فاصله وجود دارد می توانید برای پر کردن این فاصله از سنگ های ریزتری که وجود دارند نیز استفاده کنید. نکته اساسی که در این جا وجود دارد این است که حتما باید سعی کنید از سنگ های سخت برای این کار استفاده کنید چرا که در غیر این صورت ممکن است در طول ساخت و ساز مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود بیاید که هزینه های شما را افزایش دهد.

      سنگ گرانیت یکی از بهترین سنگ های دیوار

      امروزه انواع مختلفی از سنگ دیوار وجود دارد که شما می توانید از هر یک از آنها برای پوشش دیوارهای خود استفاده کنید. یکی از بهترین انواع سنگ دیوار سنگ گرانیت است که دارای ویژگی های منحصر به فردی است و همین موضوع نیز باعث شده است تا امروزه در صنعت ساختمان سازی در موارد مختلف استفاده شود. یکی از مهمترین ویژگی های این سنگ ها این است که دارای زیبایی فوق العاده ای هستند به طوری که شما برای استفاده از آنها نیازی به هیچ طراحی خاصی ندارید و این سنگ ها به صورت ذاتی زیبا هستند. علاوه بر این برش این سنگ ها نیز بسیار راحت است و شما کار راحتی را برای برش آنها در پیش خواهید داشت. مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و همینطور قیمت مناسب از دیگر ویژگی های سنگ گرانیت است که باعث می شود تا این سنگ جز یکی از بهترین انواع سنگ دیوار به شمار بیاید و افراد زیادی علاقه مند باشند تا از آن برای پوشش دیوارهای خود استفاده کنند.

      زیبایی و تنوع رنگی این سنگ

      یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا امروزه افراد بسیار زیادی علاقه مند به استفاده از سنگ گرانیت باشند این است که این سنگ ها دارای ظاهری فوق العاده زیبا می باشند. تنوع رنگی در این سنگ ها باعث می شود تا شما بتوانید در صنایع مختلف از این سنگ برای تزئینات مختلف استفاده کنید. امروزه بسیاری از سنگ های زینتی که مورد استفاده قرار می گیرند نیازمند این هستند که شما ساعت ها زمان برای طراحی آنها صرف کنید ولی سنگ های گرانیت این ویژگی را دارا هستند که بدون نیاز به طراحی نیز زیبا به نظر برسند. از جمله محبوب ترین رنگ های سنگ گرانیت که شما می توانید شاهد استفاده آنها در صنایع مختلف باشید می توان به رنگ های خاکستری، سفید، مشکی، سبز و قرمز اشاره کرد.

      سنگ گرانیت برای دیوار
      قیمت بسیار مناسب این سنگ

      سنگ گرانیت دارای ویژگی های بسیار زیادی است که باعث می شود تا این سنگ تبدیل به یک سنگ فوق العاده خاص در صنایع مختلف شود. یکی از مهم ترین ویژگی های این سنگ این است که دارای قیمت بسیار مناسبی است و در صورتی که علاقه مند باشید تا از آن برای زیباسازی ساختمان خود استفاده کنید می توانید با کمترین هزینه ممکن اقدام به انجام این کار کنید. اگر اطلاعاتی درباره سنگ های زینتی برای محیط های داخلی و بیرونی ساختمان ها داشته باشید حتما می دانید که قیمت این سنگ ها بسیار گران می باشد و همین موضوع باعث می شود تا افراد زیادی توانایی تهیه این سنگ ها را نداشته باشند ولی با این حال سنگ گرانیت علاوه بر زیبایی و مقاومت فوق العاده ای که دارا است قیمت مناسبی نیز دارد که شما می توانید به راحتی آن را تهیه کرده و در ساختمان خود مورد استفاده قرار دهید.

      برخی از ویژگی های بسیار مهم دیگر سنگ گرانیت

      علاوه بر مواردی که در بخش های قبلی به آنها اشاره کردیم سنگ گرانیت دارای ویژگی های دیگری نیز می باشد که استفاده از آن در صنعت ساختمان را راحت تر می کند. یکی از مهم ترین این ویژگی ها این است که این سنگ ها با سایر مصالح ساختمان همخوانی مناسبی دارند و به راحتی می توانید از این سنگ در کنار سایر مصالح استفاده کنید. مقاومت بسیار بالا در برابر نور و عدم کاهش زیبایی در طول زمان می تواند یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد سنگ گرانیت باشد که باعث شود تا شما هم علاقه مند شوید از این سنگ در ساختمان های خود استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که این سنگ ها در برابر حرارت و همینطور آب مقاومت بسیار بالایی را دارا می باشند. مقاومت بالا در برابر خوردگی، خراشیدگی و سایر آسیب های این چنینی نیز از دیگر ویژگی هایی است که باعث محبوبیت فوق العاده زیاد انواع سنگ های گرانیت شده است.

      سنگ گرانیت

      سنگ مرمر

      آخرین مورد سنگ دیوار که قصد داریم در این مطلب آن را به شما معرفی کنیم سنگ مرمر است. سنگ مرمر یک سنگ دیوار فوق العاده زیبا است که تحت فشار بسیار زیاد از سنگ های آهکی تولید شده است و دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر شرایط مختلف می باشد. این سنگ برای زیباسازی درونی و بیرونی دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد و دارای قیمت بسیار مناسبی نیز می باشد. 


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : انواع سنگ دیوار, قیمت سنگ دیوار, سنگ دیوار چیست, طراحی دیوار با سنگ, قیمت سنگ تزئینی دیوار, اصول ساخت دیوار سنگی, شیوه نصب سنگ نما روی دیوار,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:35
      بازدید : 243

      معرفی چند نکته در مورد کاربرد سنگ کف

      سنگ کف چیست؟

      انواع مختلف سنگ ها در بازار موجب شده است که هر کدام از آنها مصارف گوناگونی داشته باشد زیرا استفاده از آن در طراحی ساختمان به عنوان یکی از مهمترین موارد، غیر قابل چشم پوشی می باشد. در اینجا لازم است بدانید سنگی که برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد سنگ کف می باشد. با وجود اینکه در حال حاضر انواع و اقسام مدل های سنگ کف در بازار با قیمت های متفاوت موجود است شما می توانید هر کدام از آنها را متناسب با فضای ساختمان خود انتخاب کنید. توجه کنید امکان تغییر و تعویض کفپوش ساختمان کاری بسیار پر هزینه و وقت گیر می باشد، از این رو مالک ساختمان لازم است در ابتدا در انتخاب سنگ مناسب برای کف ساختمان دقت زیادی داشته باشد و از راهنمایی های یک طراح استفاده نماید.

      ویژگی های مناسب ترین سنگ برای کف ساختمان

      یکی از مهمترین ویژگی های سنگ کف مناسب، شیک بودن و مقاوم بودن آن می باشد. به طوری که باید دانید سنگ های کف به عنوان یکی از سنگ های ساختمانی که در برابر سایش قرار گرفته لازم است از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد. همچنین این سنگ ها باید در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و علی رغم سازگاری با محیط زیست، آلرژی زا نبوده و تنوع زیادی داشته باشد. توجه داشته باشید از آنجایی که سنگ هایی کف معمولا در معرض خیس شدن قرار می گیرد لازم است این سنگ ها به صورت بدون لغزندگی بوده و برای این معمولا سنگ های کف را به صورت تیشه ای به جای صیقلی فرآوری می کنند.

      سنگ کف

      سنگ مناسب برای کف فضای بیرونی

      به طور کلی باید توجه داشته باشید سنگ های کف که برای فضای بیرونی و داخلی ساختمان استفاده می شود باید تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشد. سنگ کف فضای بیرونی به دلیل ارتباط مستقیم که با طبیعت داشته، باید علیرغم طراح زیبا از کیفیت خاص و منحصر به فردی نیز برخوردار باشد. در واقع می توان گفت استفاده از سنگ در کف فضای بیرونی موجب همخوانی فضا شده و از این رو گزینه ای ایده آل به نظر می رسد و می توان گفت جلوه ای بسیار زیبا دلپذیر در خانه ایجاد خواهد کرد. نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که سنگ های براق و ساییده به دلیل سطح لغزنده که دارند در صورت خیس شدن موجب سر خوردن می شود پس استفاده از آن در مکان هایی چون سرویس بهداشتی، استخر و آشپزخانه به هیچ عنوان مناسب نمی باشد.

      سنگ مرمریت برای کف

      اما در اینجا یکی دیگر از ویژگی ها و مزایای استفاده از سنگ ها برای کف ساختمان، تنوع بی نظیر آن بوده که موجب میشود افراد با هر سلیقه ای بتواند این محصول را خریداری کنند. در این بین یکی از پرکاربردترین انواع سنگ، سنگ مرمریت بوده که در جهان بسیار شناخته شده می باشد. این نوع سنگ تنوع بسیار بالایی دارد و با اسلب پذیری خوب گزینه ایده آل برای کف ساختمان های مختلف می باشد. اما باید بدانید تمامی سنگ های مرمریت در برابر اشعه نور خورشید رنگ خود را از دست داده و مقاومت چندانی در برابر یخبندان و سرما ندارد، با این حال به مراقبت و نگهداری ویژه نیاز داشته که این امر موجب میشود استفاده از این سنگ ها به عنوان سنگ فرش هال و پذیرایی ساختمان مسکونی، واحدهای تجاری و اداری و کف پله و پاگرد انتخابی مناسب باشد. همچنین سنگ های مرمریت هوند که فاقد سطح لغزنده هستند برای سرویس بهداشتی، محوطه استخر و مستر مناسب خواهند بود.

      هزینه کفپوش تراورتن

      کفپوشی سنگ تراورتن از نظر هزینه یک سنگ متوسط است. اما این مسئله باعث می شود که در کل طیف وسیعی از مصالح کفپوش در رده بالا قرار بگیرد. هزینه تراورتن برای یک طبقه به طور متوسط در حدود 15 دلار برای هر مترمربع با هزینه نیروی کار است. سنگ مرمر در مقایسه با تراورتن، حدود 20 دلار برای هر فوت مربع و گرانیت به طور متوسط 12 دلار است. با این حال، کفپوشی تراورتن مانند سایر سنگهای طبیعی، بسته به کیفیت متفاوت است.

      هزینه کفپوش تراورتن

      تعمیر و نگهداری

      تراورتن یک سنگ منحصر به فرد و همه کاره است و مناسب با طیف گسترده ای از سبک های تزئینی است. با این حال، تراورتن شما با گذشت زمان و استفاده می تواند کثیف، خراشیده، کنده، ترک خورده، خرد شده یا به هر صورتی آسیب ببیند. می توان سنگ تراورتن بازیابی کرد. حفظ سنگ تراورتن از نظر پارادوکسیک پیچیده و ساده است. سنگ تراورتن مانند سایر سنگ های طبیعی دارای منافذ میکروسکوپی است که می تواند به مایعات اضافه شده و مواد رنگ آمیزی اجازه نفوذ را بدهد. با استفاده از یک سیلر نافذ و به دنبال آن یک سیلر سطح مانع می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد. این درمان دوگانه باید در حین نصب اعمال شود، سپس به طور دوره ای در طول عمر کفپوش تراورتن مجددا استفاده شود. اگر می خواهید یک سطح براق را محافظت کنید، باید به طور منظم بازنگری کنید. اما نگهداری سنگ تراورتن به طور بسته بندی شده بسیار آسان است. برای تمیز کردن سنگ تراورتن نیاز به مرطوب کردن سطح آن با محلول صابون ملایم است.

      طرح سنگ تراورتن

      هنگام طراحی یا بازسازی خانه، انتخاب مواد با دوام، زیبایی و ظرافت بسیار مهم است. سنگ های طبیعی مانند سنگ تراورتن دقیقا همین را ارائه می دهند. چه برای خانه و چه یک منطقه تجاری، پیمانکاران و طراحان می دانند که سطوح سنگی یک سرمایه گذاری عاقلانه است که می تواند ارزش یک ملک را افزایش دهد. تراورتن یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی موجود در بازار است. امروزه سنگ تراورتن به عنوان یک ماده با دوام و زیبا برای کاربردهای مسکونی از جمله کفپوش، حمام و وان، محیط اطراف شومینه و روکش های روباز در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد که در پیاده روها و اطراف استخرها نیز از آن استفاده می شود.

      کفپوش تراورتن

      طبقه بندی کفپوش تراورتن

      کاشی کفپوش تراورتن تقریبا در هر فروشگاه کاشی و حتی بیشتر مراکز بهسازی منزل قابل خریداری است. این محصولی نیست که به برند تولیدی بستگی داشته باشد، زیرا عمده فروشان عرضه کننده خرده فروشی سنگ های خود را از همان معادن خریداری می کنند. طبقه بندی سنگ تراورتن مهم تر است:
      تراورتن جلا داده شده: در این طبقه بندی، کاشی ها بسیار براق هستند. زیرا سنگ برای صافی حداکثر جلا داده شده و کاملا آب بندی شده است. این بهترین حالت برای مقاومت در برابر لکه ها است، اما هنگام خیس شدن بسیار لغزنده است.
      Honed در این نوع تراورتن پر شده و به آرامی جلا داده میشود. ولی در پایان هنوز مات مانند است و نسبت به سنگ صیقلی کمتر نرم و صاف است. این محبوب ترین سنگ برای استفاده در کف سرپوشیده است.


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ پله, سنگ کف, خرید سنگ کف, سنگ کف سالن, سنگ کف ساختمان, سنگ کف حیاط, سنگ کف خانه,
      تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 19:36
      بازدید : 201

      صفحات وب